Jeg blottlegger meg selv!

Et helt vanlig syn når jeg skal vaske tøy.

I dag kommer det ikke til å skje noe som helst spennde. Ingenting som det ihvertfall er verdt å skrive om, med mindre jeg vinner i lotto eller Ingelin lærer seg å gå på hendene.
Jeg hadde tenkt å skrive om dagens treningsøkt, legge ut noen motiverende bilder av meg selv, poserende i en helt naturlig stilling i treningstøy og freshe joggesko, kanskje pynte på med noen småfrekke bilder av omeletten jeg lager hver dag til frokost ( les: lunsj ).
Men formen er ikke blitt bedre. Det dunker i hele kjeven, i hele ansiktet faktisk. Nesa er tett og det samme er ørene. Jeg valgte derfor å droppe treningen i dag og heller gjøre noe annet fornuftig, som å vaske tøy etter helgen og brette og rydde inn i skuffer og skap.
Jeg blottlegger meg derfor totalt, og viser den andre siden av meg selv, den uten treningstøy og sminke og knalle joggesko.
Dagens antrekk er bryster i fritt fall under en krympa ullgenser fra H&M.
En hullete jeans som faktisk Tom har kjøpt til meg, som jeg aldri har passet inn i før, men som jeg nå smetter lett og fint inn i.
Ulakkerte fotballtær elegant pakket inn i slitne tøfler.

Ikke noe fancy kamera ( ikke det at jeg har kjøpt et enda heller ). Ikke ryddet før bildet, ikke noe oppsatt eller bortsatt, bare virkeligheten, rett og slett.

Jeg har som sagt snart gått ned 13 kg. 13 kg! det er mye det. Jeg legger selvfølgelig merke til at jeg er blitt mindre og sterkere, men var jeg virkelig 13 kg tyngre før? Ja! det var jeg.
Jeg har lagt ut bilder og dokumentert vektnedgangen min.
Men jeg må nok ta meg selv litt i nakken for å ha rosemalt hele ned i vekt prosjektet mitt.
Ja det har vært lett, og ja det har vært tøft! Veldig tøft! Spesielt med tanke på maten. Der må man ha selvdisiplin så det holder! En personlig trener er ikke med en hele uka. Alle timene du er uten en PT, det er de som gjelder. Og her har jeg vært flink! Veldig flink.
I dagens sosiale medieverden er det ikke lett å unngå bilder av andre i samme situasjon. Folk som trener, spiser sunt, går ned i vekt. Noen er ikke kommet så langt som en selv, andre har kommet mye lenger.
Men vær så snill.Ikke sammenlign deg med andre!
Ikke sammenlign vekta di med andre sin, utseende ditt, styrken din.
Ta heller ditt eget utgangspunkt og vær fornøyd med de forandringene du gjør for deg og kroppen DIN.
Ikke se på bilder av andre og føl deg nedfor fordi du selv tenker at det er en umulig lang vei for deg å gå.
Ta heller bilder av deg selv og vær fornøyd med den veien DU har gått eller har tenkt til å gå.
Vær din egen lykkes smed!
Her er et bilde av meg i dag:

Hurra” jeg har gått ned nesten 13 kg ( og ja det skal jeg applaudere ) og hvis jeg tar et bilde og strammer litt her og holder inn litt der, så ser det ut som om jeg har fått en stram og doyt mage. Lett som en plett!

Helt naturlig!

Faktum er at bilder juger! De juger så vi selv tror det!
Jeg liker å bli jugd til av mine egne bilder, så det kommer jeg til å fortsette med. For det er tross alt skjedd en forandring.
Men det er viktig å innse at virkeligheten ikke er så enkel. Tom har fortsatt mye å kose med og magen er langt fra stram og flææææt!

Det henger, MYE mindre enn før, men det henger. Og jeg er fantastisk fornøyd med det! Jeg er godt i gang med min nye livsstil og jeg har hatt en sunn vektnedgang. I tillegg har jeg blitt ganske så sterk!!

Langt ifra perfekt i forhold til samfunnets standarder, men jeg er fornøyd med hva JEG har klart og hva JEG er i ferd med å klare.

Over og ut fra denne sjuklingen.

Hold dere friske og raske og se deres egne små seiere i hverdagen, ikke alle andres <3 – Iselin <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg