Ned i vekt prosjekt – Oppskrift!

Da er dagen kommet hvor jeg skal dele min superenkle oppskrift på hvordan gå ned i vekt uten å trene eller sulte seg ihjel!
Det er dog viktig å poengtere at vi alle er unike individer og at vi da også vil få unike resultater. Noen vil kanskje gå mer ned i vekt, andre mindre.
1: Det aller første du må gjøre er å ta bilde av deg selv i truse og bh. Slik du ser ut i dag, helt ærlig og helt ekte.
Når du er igang med din nye livsstil tar du jevnt og trutt bilder av deg selv i samme posisjon, forfra og fra siden.
Dette har vært min STORE motivasjon, for når vekta ikke rikker seg, eller man har dager hvor man føler seg dårlig, kan man sammenligne bildene og SE hvilke forandring man faktisk har gjort.
Jeg er i dag mye mer opptatt av hva bildene mine viser kontra tallet på vekta. Vi er forskjellige! Vi kan veie det samme men allikevel ha totalt forskjellige kropper.
Jeg råder dere derfor til å lese mitt tidligere innlegg om å ikke sammenligne seg selv med andre
: http://www.iselinguttormsen.net/#!Jeg-blottlegger-meg-selv/cyh4/557555a20cf2312d7974ae7c
2: Sett deg et mål! Skal du ned i vekt, opp i vekt eller bare stramme opp? Jeg har alltid vært en aktiv jente. Spilt fotball tre ganger i uka og derfor løpt mye, men det skjedde aldri noen ting.
Jeg trengte å bli kickstartet av en PT, som jeg fortsatt bruker i dag.
Andre kan klare det helt på egenhånd, men det gjorde ikke jeg.
Mitt mål: Bli sterk! Det gjør ikke noe om jeg har litt mage, og store lår. Jeg ville gå ned 10 kg og jeg ville bli sterk! Mine økter har derfor i seks måneder kun vært styrketrening!! Rå styrketrening!
Og det beste av alt: jeg har kun trent 2 timer i uka! 2 timer! 1 time på mandager og 1 time på torsdager!
3: Kostholdet! Vektnedgangen min har vært 80% kosthold.
På dette bildet her, har jeg ikke startet treningen min enda. Kun endret kostholdet. Fra bilde 1 til 2 er det kun 9 dager forskjell. Uten trening, kun riktig mat. Bilde 3 er etter 30 dager!
For å se hele forandringen kan du klikke inn på gårsdagen innlegg:
 http://www.iselinguttormsen.net/#!Hvordan-gå-ned-10-kg-på-3-måneder/cyh4/55646cec0cf21fee13b6a18c
Kostholdsplanen jeg fikk var såre enkel: kutt ut dritmaten!
Altså ingen fancye smoothier, ingen posesupper, ingen telling av kalorier og veiing av mat. Hadde det vært tilfellet, hadde jeg ramlet av lasset for lengst!
Så slik ble det:
– Ikke noe matinntak før kl 11.30. Dette blir kalt periodisk faste og passer for meg perfekt da jeg aldri spiser frokost uansett. De første tre månedene holdt jeg meg fult og helt til dette, nå spiser jeg frokost med familien min i helgene, men med måte.
– Ikke noe inntak av flytende kalorier! Det vil si: ikke melk, ikke saft, ikke juice, ikke brus ikke alkohol. Kun vann!! Jeg drikker selvfølgelig alkohol i helgene hvis det skjer noe spesielt. Men utenom det, kun vann!
Fryser dog bær og frukt og har det oppi som isbiter hvis jeg vil ha litt smak! Forfriskende og godt!
– Kun brød og kornprodukter én gang om dagen. Jeg velger å ikke innta noe brød eller kornprodukter i løpet av hele dagen, da kan jeg nemlig kose meg på kvelden med en feit lasagne, spagetti, hvitløksbaguetter og annet snadder. Blir middagen en helt annen, ja da har jeg klart meg en hel dag uten brød og kornprodukter! 🙂
– Ingen måltid etter kl 22.00!
-Kun sukker mellom kl 1800 og kl 2200 på lørdager. Dette holdt jeg faktisk! De første tre månede hadde jeg stålkontroll på dette. Det skal sies at jeg heller ikke spiste godteri. Jeg hakket opp masse frukt og bær, nøtter og kokesjokolade og toppet det hele med krem, masse krem!!! Jeg spiste meg så sykt mett og oppblåst, men på hva? FRUKT! 🙂 
– Er jeg småsulten på dagen tar jeg frukt og nøtter ( ikke mer enn en neve nøtter om dagen ).
– Ellers har det vært rødt kjøtt, hvitt kjøtt, fisk, poteter, grønssaker, sauser, supper, spagetti, frukt, bær og egg,masse egg! 
Jeg har med andre ord spist masse og blitt god og mett, men jeg har kuttet ut dritten! Det har ikke vært sulten som har vært verst, men søtsuget. Det er tøft i starten, men etterhvert tenker man ikke over det i det hele tatt. Minner om at jeg var av typen: shit jeg har lyst på noe godt. Romsterte i alle kjøkkenskap og endte med en teskje  ( les: spiseskje! ) oppi nuttela/nugattiboksen, oboyen eller rester av isen i frysern.
Denne kostholdsplanen og kun 2 timer med beinhard styrketrening som har vært tilrettelagt meg og dagsformen har resultert i  -13 kg fett og  +6 kg i muskler. Jeg har gått fra å veie 78 kg til 65 kg.
De første ti kiloene var borte etter kun tre måneder.
Phu! sånn! Dette er min oppskrift som har fungert for meg!
For dere kan det hende det er noe helt annet som hjelper.
Går man derimot rundt og tenker på vektnedgang, trening og kosthold så gjør noe med det. Gjør det nå!  Ta kontakt med en PT nær deg.
For en billig penge ( ca 400-600 kr ) kan du få målt verdiene i kroppen din og få satt opp en kostholdsplan og treningsplan, så kan du selv bestemme om du ønsker en personlig trener for å oppnå målet ditt, eller om du vil klare deg selv.
Og for å gi dere et spark bak : Her er kontaktskjema til min personlige trener og treningssenter, kanskje sees vi ? 😉
Jeg har nå funnet min nye livsstil! Jeg er ikke like knallhard på kostholdet nå som i starten, men kroppen min takler det og holder seg der den skal være. Igjen: det handler om balanse, leve og å nyte, både en sunn livsstil og livet! <3
<3 Iselin <3
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg