Hvordan opprettholde formen i ferien?

02.07.2015 - 01:35 Ingen kommentarer
Eller formen er å ta litt i. Høres jo ut som jeg driver med sport på høyt nivå.
Opprettholde livvstilen og treningen blir mer riktig. Men det er like viktig!
Jeg skal ikke belære dere i noe som helst eller gi dere ekspertråd, for jeg er alt annet enn akkurat det. Jeg vet bare at det jeg har gjort har funket for meg og håper andre kan dra nytte av det.
Jeg er vant med å ha to harde styrkeøkter i uka. Nå blir det ferie og de harde styrkeøktene uteblir.  Og det skal den også ifølge min PT. Jeg har godt av å la kroppen "hvile" litt og heller trene på andre måter.
For det første skal jeg holde meg til kostholdsplanen min.
Ikke noe frokost før kl 1130 og er jeg så sulten at jeg bare mååå ha mat, så blir det kun lett mat som pålegg, et egg og litt frukt, IKKE NOE brød. Jeg holder meg unna brød og kornprodukter HELE dagen, for da kan jeg faktisk spise en pizza på kvelden uten å få dårlig samvittighet. UTROLIG deilig!!
Mine "frokoster" er nesten alltid en omelett. Denne kan jeg lage samme dag om jeg har tid, eller dagen i forveien. Kald omelett er like digg. Jeg kutter opp alt jeg vil. Tomater, paprika squash, sopp, skinke, salami, you name it. Jeg steker så alt dette mens jeg pisker tre egg. Heller så eggene over. stekes på svak varme. Kliner til med litt ost hvis jeg er i humør til det!

Saftig og godt stekt, akkurat slik jeg liker det! Jeg steker også alltid kun i olje, ikke smør. Og ja jeg kikker på kjøkken! Tegningene er ferdig om ikke lenge! WEEEEEE!

Jeg vil også fortsette med å KUN drikke vann, bortsett fra de kveldene hvor vi koser oss med litt vin eller drinker.
Sukkerinntaket blir nok ikke kun forbeholdt lørdager. Det blir nok is hver dag, men istedenfor for smågodt, så skal jeg være flink å spise mye fruktkompott, med bittelitt sjokolade og nøtter til feks. Ok jeg juger, masse sjokolade OG krem!
Jeg vil legge på meg denne ferien. Det skulle bare mangle, men det vil for det meste være væske. De to kiloene blir en lek å bli kvitt når ferien er over!
Ellers vil dette bli en aktiv ferie med hele familien. Mine foreldre, mine fire søsken og deres kjærester + barn og min Ingelin og Tom selvfølgelig.
Vi blir 14 stk ! Det sier seg selv at det vil bli liv i leiern!
Fattern er gått til innkjøp av diverse leker og sportsutstyr.
Seriøst, han har sittet og planlagt dommerpanel og laginndeling allerede. Han har tatt med i beregningen at det ihvertfall må være to stykker som passer på barna, og slik skal det gå på rundgang.
Vi gleder oss vanvittig til denne ferien og det hele burde egentlig blitt filmet. Det vil bli en sånn typisk svensk familiekomedie!

Dette er bare et lite utdrag av hva som befinner seg på kontoret hjemme hos pappa nå. Det er fotball, volleyball, mål, nett, crocket eller cricket, jeg vet da søren hva det heter, kubbespill, ringspill, dart, innebandykøller/baller, badminton, og couronne.

Og dette er aktiviteter man kan gjøre uansett hvor man er i ferien.
Jeg fikk så et tips fra min kjære PT som jeg vil dele med dere som har barn.
Ta dere tid en gang innimellom til å sette av en hel time med aktiv lek med barnet ditt. I hagen, i en lekepark/lekeplass, hva som helst. Still gjerne klokka på en time og gjør nøyaktig de bevegelsene som barnet ditt gjør. Klatre over de samme hinderne, sett deg på huk, krabb, løp, sitt, reis deg. Da skal jeg love deg du er rimelig sliten etter en stund.
Når vi er hjemme fra ferieuka, skal jeg så godt det lar seg gjøre prøve ha to timer i uka med egentrening på Olympus Performance. Men får jeg det ikke til - blir jeg ikke panisk, jeg skal få brukt kroppen likevel;)
 
Jeg ønsker dere en aldeles nydelig dag! Se! nå er sommeren her!!
Jeg sender over masse energi, kjærlighet og pågangsmot!! I morgen skal jeg fortelle dere hva jeg pakker i toalettmappa mi før ferien. Tro meg, det vil du ikke gå glipp av :D

<3 Iselin

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits