Når man ikke kan se tissen sin!

Ja det blir mye snakk om kroppen om dagen, men som folk flest, så vier jeg vanvittig mye tid til å tenke på nettopp dette. Enten jeg har vært ovevektig eller trent, gått opp mange kilo eller gått ned mange.
Kroppen vår er sted vi skal tilbringe resten av livet vårt. Jeg sier ikke at den MÅ være trent eller sunn, det viktigste for meg er at jeg skal TRIVES i den og at den FUNGERER slik jeg ønsker.
Jeg kunne ønske at jeg kunne skrive at jeg ikke bryr meg om det jeg ser i speilet, at jeg elsker kroppen min betingelsesløst og føler meg flott i mitt eget skinn.
Det er løgn, ren løgn. Jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut, hvordan kroppen ser ut, men jeg er ikke panisk.
Jeg har funnet trivselsvekta mi og selvom jeg har veid mindre før, er jeg mer fornøyd med kroppen min nå.
Mye av dette er grunnet all styrketreningen jeg har drevet med. Det gjør at jeg føler meg sterk, at jeg ER sterk og at jeg for hver gang etter endt økt føler på en sinnsyk deilig mestringsfølelse.
Jeg har i ferien ( som bare skulle mangle ) gått opp noen kilo igjen. Jeg har kost meg masse med min fantastiske familie og jeg har spist masse god mat med god samvittighet.
Men nå er det straks hverdag igjen og jeg har blitt mett på denne skyldfølelsen som gradvis sniker seg innpå hver gang jeg spiser godis eller is.
I går skrev jeg at jeg på ny er blitt inspirert og har fått opp øynene for sunne oppskrifter.
I går kom min kjære svoger hjem fra ferie. Han smelte alt av varer og gaver han hadde kjøpt på benken.
Og klinte til med dette på stuebordet:

Jeg kan med stolthet annonsere at jeg ikke tok en eneste bit! Ikke en liten jævel engang, men fristelsen ble faktisk så stor at jeg takket for meg og tok kvelden.
Jeg våknet i dag og følte meg så flink! Og det er her den fantastiske hjernen begynner sin tankegang:
I går kveld da jeg tittet i speilet med visshet om at jeg ikke hadde falt for fristelsene, følte jeg meg flink og fin. Hadde jeg dog falt for fristelsen hadde jeg følt meg uvel og svak. Dette til tross for at speilbildet ville vært nøyaktig det samme!
Det jeg putter i munnen er derfor vitkigere for selvfølelsen enn det jeg ser i speilet.
Jeg orker ikke å føle meg svak og uvel og derfor er jeg nå tilbake på rett spor med kosthold igjen.
At jeg har kost meg i ferien, skulle jo bare mangle, jeg vil leve et normalt liv og kose meg med mann og barn, men for at jeg skal fortsette å føle meg vel, vil jeg nå skjerpe fokuset mitt litt.
Slik som før: masse, men sunn mat og kun godis på lørdag 🙂
Jeg vil også IGJEN bemerke at det man ser i speilet og på bilder lyver på en fantastisk måte! Sammenlign deg derfor ikke med andre, kun deg selv og dine prestasjoner og fremskritt <3

I går kveld. Føler meg fresh! Se på “gapen” jeg fremprovoserer mellom beina her da dere !

Hvordan det ser ut under toppen!

Hvorfor blir det ikke laget tights/shorts med enda høyere liv, så jeg slipper å dra på meg en “cameltoe” hver gang jeg vil skjule den nederste valken!

Og til info, etter minus 14 kg ( pluss de  jeg nå har lagt på meg i ferien ) så kan jeg fortsatt ikke se tissen min:

Ha en strålende og sunn uke <3 Iselin

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg