Feige medsøstre!

Dette bildet er IKKE av feige medsøstre, bare sånn at det er sagt. Gode venninner under en fantastisk morsom kveld.

Altså jeg kan jo ikke bare skrive om mine egne verdensproblemer, som hvilke hårfarge jeg skal ha for eksempel.
Helt klart et supervanskelig dilemma, men det interresserer jo sikkert mange rett oppi der hvor sola aldri skinner.
Jeg føler allikevel det er bittelitt mikroskopisk nyttig, slik at dere faktisk blir litt bedre kjent med meg.
Nå skal dere nemlig forholde dere til en platinablond russer ( ikke noe vondt ment mot russere ) med ødelagt tånegl og utrimma rævhår. Bare sånn for ordens skyld.
I dag vil jeg vie litt oppmerksomhet til søsterskapet! Jeg snakker ikke om mine egne søstre av blod, selvom de desidert burde fått et eget innlegg, for det fortjener de, verdens beste søstre og tanter.
Jeg snakker om søsterskapet alle oss jenter imellom.
Hvorfor skal vi være så rivaliserende? Hvorfor kan vi ikke heller holde sammen? Støtte hverandre!
Jeg tenker tilbake på en episode for noen år siden.
Mine venninner og jeg stod i kø for å komme inn på et utested i Drammen.
En kraftkar av en gutt sniker seg forbi, med noen jenter på slep. Tydelig fornøyd.
Jeg prikker han på ryggen og roper : “HEI! Kom deg tilbake i køen!”
Han ser dumt på meg og jeg fortsetter :” Stå i kø som alle oss andre, snik så mye dere vil, men dere går ihvertfall ikke foran oss”!
Jeg må bare tillegge at folk som sniker i køen er noe av det verste jeg vet!! Det spiller ingen rolle hva slags kø det er, sniker du i køen, lar jeg testosteronet i kroppen min overta. Jeg virkelig hater det!!!
Og jeg er ikke stolt av det, men når jeg står i en kø som bærer inn til et utested, hvor vinen har fått lov til å danse fritt i blodet i forkant, ja da blir jeg litt hissig.
Jeg ser egentlig på meg selv som en voksen og relativt rolig dame, sett bortifra energien som kan minne om et ADHD anfall til tider ( igjen: full respekt til de som har ADHD ) , men under slike omstendigheter, ja da blir jeg svak! Hva kalte vi det før i tiden? Valla-kjærring? Sånn typisk Vallabilla kjærring?
Noen som er med meg på den ? Haha- jeg tror jeg dåner, men slik er det. Jeg orker ikke urettferdighet og folk som tror de bare kan valse forbi hele køen gjør meg irritert.
Uansett: Gutten ser på meg med hevede bryn og jentene smiler sleskt i bakgrunnen.
“Hvem faen er det som har lært deg å sminke seg a!?” bryter han ut.
Jentene ser på hverandre og fniser – jeg ser på dem og ser på den feite dobbelthaka til gutten som rett foran meg har tråkka så jævlig i salaten.
Her må jeg også få tilføye at det ikke er meningen å diskrimenere folk med dobbelthake, jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk har dobbelthake eller ei. Vi er alle forsjellige, dobbelthaka til denne gutten så faktisk riktig så koselig og god ut før han åpnet kjeften, da ble den plutselig stygg. Han ble stygg.
Han ble en stygg gutt med en feit dobbelthake!
Jeg titter på ham : “Tydeligvis han som har lært deg å trene” sier jeg “Ingen bra jobb der heller for å si det mildt”.
Jentene ble stille, de gikk tilbake i køen.
Jeg måtte allikevel forhøre meg med mine venninner mens vi stod der. så jeg virkelig så jævlig ut? Ser sminka helt på trynet ut? Har jeg formet øyenbrynene forskjellig? Har jeg en buse i nesa? Ser jeg helt håpløs ut i kveld?
Dette skjedde også en kveld vi stod i kø til et annet utested, det var min første kveld på byen etter fødsel. En kar ser på meg og sier at jeg så litt stor ut, jentene rundt småler og analyserer meg fra topp til tå. Orker ikke gå inn på hva utfallet ble her, men jeg er sikker på at dere kan se for dere hva som skjedde.

Første bytur etter fødsel hvor jeg var litt stor. Kan forøvrig meddele at disse skoene aldri mer blir brukt! Sjanseløst.

Altså, hvis min mann, Tom, hadde sagt noe slikt ( som jeg må få påpeke at han aldri har gjort), helt uprovosert til en annen jente, så hadde jeg backet HENNE opp. Om noen slenger med leppa til mine venninner eller mine “medsøstre”, så stormer det tusen mann brutalt ut av munnen min for å forsvare.
Hvem er det han tror han er som kan si noe slikt? Tror dere gutter der ute på byen at vi pynter oss for å se fine ut for DERE??
For min del, så pynter jeg meg kun for meg selv! Slik at jeg føler meg bra! Da er det jævlig surt at et eller annet troll med huet i ræva skal kommentere det han IKKE liker.
Jeg driter vel en lang pil i hva han ikke liker, jeg har ikke pyntet meg for han i det hele tatt!
Men bry seg, det er jo egentlig det man nettopp gjør. For jeg blir sint, jeg blir usikker og jeg blir forbanna.
Det virker på meg som om jentene rundt situasjonen koser seg. At en annen jente blir kritisert for utseende sitt gjør tydeligvis at de føler seg bedre. Skadefryd!
Jeg har ett ord å si til de jentene. Feiginger!
Forbanna feiginger. Det er synd at det er slik. Vi burde holde sammen.
Vi jenter har nok av meninger og fordommer vi daglig må kjempe mot – og så må man i tillegg kjempe mot sine egne “medsøstre”?
Stusselig. Mobbing kaller jeg det! Og de som mobber hater jeg ti ganger mer enn de som sniker i køen!

Hold sammen. Fine venninner som backer hverandre opp uansett hva – selv når man “faker” alkoholinntaket 😉 <3

Fred og kjærlighet <3 Iselin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg