Feminist og rødstrømpe – kjønnslepper og minikuk.

Jada jada, feminist meg her og feminist meg der! Rødstrømpe hit og rødstrømpe dit. Hva fader er galt med mannfolk som alltid må slenge feministkortet på bordet når en kvinne hever stemmen og sier sin mening. Jeg får stadig dette forbanna kortet gnidd i trynet. Hvor mannfolk oppgitt kan uttrykke sin frustrasjon over utsagnene mine.

Oppgitt over hva da? At jeg er feminist? At jeg er dame, at jeg har mine egne meninger, at jeg utrykker mine egne meninger? At jeg er ærlig? At jeg stiller spørsmål? At jeg snakker fra levra? Passer deg seg kanskje ikke? At jeg som et objekt for nytelse snakker om rennaræv og kjønnshår? Det er jo ikke særlig sexy og “jentete”, er det vel?

Vel…Ikke er jeg opptatt av å være sexy for noen andre enn meg selv ( og Tom da)  og forventningene om at jenter skal være jentete er like idiotisk som forventningene til at gutter skal være “guttete”

Feminisme handler så vanvittig mye mer om den klassiske likestillingspolitikken hva omhandler arbeid og lønn. Jeg har så lyst til å skrive et laaangt innlegg om nettopp dette, men det får bli en annen gang.

I denne omgang vil jeg bare si:  jada, gutter! Dere er sterkere enn oss, dere er høyere og tyngre oss, skulle mann og kvinne konkurrert i samme idrett, så hadde dere slått oss. Men la oss ikke glemme..- det faktum at vi som små embryoer alle hadde samme utgangspunkt. Vi er alle skapt med samme kjønn. At det kun ( nesten)  er små tilfeldigheter som gjør at jeg har lepper og du har pung. At du som et macho og mandig embryo lå sammenkrøllet som en liten reke med kjønnslepper mellom bena! Det visste du kanskje ikke det!

Så neste gang, min kjære mann,  du himler med øynene og rynker på nesa av mitt jævla feministpreik, så glem ikke at stakan-kjakan som du så stolt bærer på – tett etterfulgt av rognpåsan  – en gang i tiden var en liten klitoris omfavnet i kjønnslepper.

Og jeg – jeg skal aldri glemme – neste gang noen prøver å tilintetgjøre mine meninger – at jeg ER sterk og at mine meninger er likeverdige en manns, at jeg kan si hva jeg mener uten at jeg må bli stempla som en seig “rødstrømpe” , at jeg faen meg har en minikuk i trusa!

God natt <3 Iselin

4 kommentarer
    1. Herregud! Er det lov å si jeg elsker deg?! For det er akkurat det jeg føler! Du snakker så rett ut, og det er det som er så jævla bra 🤩 fantastisk! Fortsett å snakk sæxy rett fra levra 🙏🏻 heia deg 🤩 stor klem 🤗😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg