Status kropp!!

Siste søndagen i ferien er fortært. Julen pakkes sakte men sikkert bort, tanken på at late dager er over truer, men idéen om en ny start og nytt år lokker i bakgrunnen. Det skal bli godt. Godt å komme i arbeid igjen, komme i rutine, komme i gang!

Jeg ligger henslengt på sofaen etter tidenes matfest. Svigerfar har bursdag i dag og Hilde har som vanlig slått på stortromma. Dette har vært siste dagen med fråtsing før hverdagen vil slå meg hardt i ansiktet i morgen.

Tidlig opp, stelle meg, titte på klokka, lage matpakke, titte på klokka, kle på meg, titte på klokka. Vekke Ingelin, kle på Ingelin, titte på klokka. Levere i barnehage, kjøre til jobb, stå i kø, titte på klokka, stå litt mer i kø, kikke desperat på klokka. Jobbe, titte på klokka, kjøre hjemover, stå i kø, titte på klokka, tute, kjøre litt fortere, titte desperat på klokka, hente i barnehagen, handle, lage mat, titte på klokka. Spise, barnetv, kos i sofaen, titte på klokka, kveldsstell, nattaeventyr, leggetid…ja dere skjønner…

Hverdagen! Rutinene, TIDEN skal igjen styre oss. Det er slitsomt, men óg veldig godt.

Ingelin og jeg pyntet oss derfor litt ekstra i dag, for bursdagsbarnet, men også for siste dag av en deilig og vel behøvd ferie.

2016-01-02 21.00.53

En meget koselig aften, med dalende snø, nydelige dufter i hjemmet, nydelig mat og fine mennesker. Det var så koselig. Julen har vært så koselig og jeg kunne ønske ferien ikke var over. Ikke enda. Jeg kunne ønske den varte en hel uke til om ikke mer. Jeg kunne ønske jeg kunne nyte fredelige i dager i behagelig tøy litt til, slippe å dra på meg stramme bukser som mest sannsynlig sitter hakket trangere nå enn før og som gjør  bolletissen min blå i fjeset.  Slippe å innse det faktum at jeg nå faktisk må ta meg sammen. Men etter denne julen så forstår jeg at jeg trenger fri fra ferien. Jeg trenger å komme tilbake til hverdagen, rutinene og normalen.

Den alltid jævlige kampen med strømpebuksa som ruller ned og henger mellom beina. 

Og nei, jeg er ikke gravid. Jeg er bare mett. Jævlig mett!

Nå er det på tide å rulle opp ermene. Det nye året starter …NU!

Kyss og kakedryss Iselin <3

P.s: Følg meg gjerne på instagram: iselinguttormsen , for å hyppigere få med dere min reise under ned i vekt prosjektet 🙂 <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg