Fettfjerning uten arr!

Innlegget er sponset av Wennesklinikken

 

Jeg ligger i skrivende stund henslengt på sofaen. Magen min er øm og hoven. Det stikker innimellom , klør litt også – på magen – i magen!

Jeg er støl også – det er takket være onsdagens økt på Olympus Trening, men de andre symptomene, ja de skyldes Wennesklinikken.

Jeg har gledet meg så lenge, så utrolig lenge til å dele denne reisen med dere. For går det virkelig an å ta permanent fettfjerning uten å stikke hull på huden? Uten å ligge i full narkose eller få arr?  Ja ,  faktisk!

Eller, for å være helt ærlig – så vet jeg ikke, for jeg har nettopp tatt behandlingen og resultantene vil ikke være synlige før om 2-3 månder – kanskje mer.

Coolsculpting er navnet og behandlingen går ut på å fryse ned fettet på et bestemt område, for å så massere/knuse de krystalliserte fettcellene. Kroppen vil så over tid skille ut avfallstoffene.

Facinerende ? Ja gjett om!!!!

Det er viktig å påpeke at dette ikke er noen slankemetode. Jeg har allerede slanket meg, men den siste lille pølsa på magen vil ikke bort. Ikke at det er noe krise, den er jo bare der; koselig og myk og et evig minne om hva kroppen min har gått gjennom da jeg gikk gravid. Men det hadde vært veldig rått og sett om det faktisk gikk an å bli kvitt den uten å måtte begynne på et bikini-fitness program for å se resultater.

Så der stod jeg, i lokalene til wennesklinikken . I en  frekk variant av papirtruse, som ga meg en uforglemmelig posemus.

Aldri en kjedelig time hos Hege. Her klapper hun flesk-klasan et siste farvel.

Her ligger magen i klem i apparatet. 

Å få dette apparatet fest til seg, var veldig spesielt. Det er slik jeg ser for meg at mammografi foregår. Jeg fikk litt småpanikk, det skal jeg innrømme. Det tunge apparatet som presset oppå meg samtidig som det sugde inn halvparten av overkroppen min , skapte en liten form for redsel. Det var veldig uvant, men etter etter 10 minutter da det værste ubehaget hadde gitt seg, slappet jeg totalt av. Tenk det; at jeg kunne sitte der og fjerne fett, mens jeg så filmsnutter på mobilen!!!

Hege var verdens søteste, passet på at jeg lå godt, pakket meg inn i ulltepper og sørget for at jeg hadde det så behagelig som mulig. Hun spurte meg jevnlig hvordan jeg hadde det og forberedte meg på eventuelle ubehag som kunne dukke opp.

Vi lo og skravlet og siden jeg allikevel skulle ligge der en god stund – kjørte vi på med en ansiktsbehandling i samme slengen ( denne skal jeg fortelle om senere ).

Etter nøyaktig én time var behandlingen ferdig og jeg kunne slippe magen fri. Hege advarte meg: det kunne se fryktelig ekkelt ut. Magen var blitt en hard fryseblokk! Jeg burde egentlig ikke vise dere bildene, for de kan være avskrekkene, men det er jo dette som faktisk skjer og det gjorde ikke vondt i det hele tatt.

Denne unødvendige bilringen blir jeg liksom aldri kvitt. Den kunne godt vært der hele tiden altså, men jeg måååå jo se om det går an å minske med coolsculpting!!!

Føler meg greit bra her jeg ligger !!

Magen ble så massert med et trykkbølgeapparat og minutter etter kunne man ikke se at jeg hadde tatt bejandlingen overhodet!

5 minutter etter anisktbehandling og coolsculpting

Jeg er nå på femte dag etter behandlingen – i mellomtiden har jeg trent og fungert som vanlig. Magen er øm og det stikker og klør litt, men det er bare et tegn på at ting fungerer som det skal. Det gjør mer vondt nå enn etter dag én, men hva forventer man egentlig? Jeg er sjokkert over at jeg kan stå og gå på jobb som vanlig.

Jeg gleder meg som en unge til julaften på å se resultatet etter noen uker/måneder.  Og jeg gleder meg enda mer til å dele de med dere.

Om noen av dere har spørsmål rundt denne behandlingen, så er det bare å spørre, kommentere, sende meg eller ta direkte kontakt med Wennesklinikken for en liten prat og for å se hvilke andre områder på kroppen man kan utføre en slik behandling.

Nå sier denne pølsa natta <3 sov godt alle dere herlige!!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg