sprettrumpe og magepose til tørk!

Ok, Jeg har kommet over et par bukser – eller bukser er å ta i – det er vel heller tights. De er laget for å fremheve rumpas “beste” sider og får rumpeballene til til å se spretne og lekne ut.  Jeg var inne og tittet på disse buksene – rettelse: tightsene – en gang for lenge-lenge siden – og siden har de dukket opp på facebooken min som en plagende ånd – plageånd.

Bildet er hentet fra side2.no

Buksene blir reklamert med tekster som “få rumpa alle menn drømmer om!” Jeg skal ikke henge meg opp i dette akkurat nå – men dette er igjen et bevis på hvorfor jeg ser på reklamebransjen med særdeles kritiske øyne. For

1) Jeg driter i om jeg ikke har rumpa alle menn drømmer om

2) Jeg vil ikke ha rumpa alle menn drømmer om

Jeg vil ha klær som JEG føler meg fin i og som er behagelige å ha på seg.

 

Det var derfor med stor ironi og humor jeg smilende pakket opp en gave min kjære Tom hadde bestilt til meg: rumpebukse!!!

Det er tydeligvis en bukse alle menn drømmer om å se rumpeballer i. 

Jeg valgte å ikke føle meg truffet – mener han at jeg ikke har fin rumpe? Er det et hint? 

Nei jeg valgte og smile og takke og har denne gaven godt i bakhodet når jeg skal bestille en ballepushup til han og en boxershorts med et snitt som fremhever utstyret hans 😉

Likevel: buksa fremhevet rumpa – og den er sykt deilig i stoffet. Men om du ikke allerede er supertrent eller slank rundt midjen  – så er denne buksa alt annet enn behagelig. Hjelper liksom ikke med sprettrumpe bak, når massepåsan henger over foran.


Så enkelt kan man fremstille sin “trente” og spretne kropp
 


Denne buksa hadde vært superdeilig….
 

Dersom den hadde vært høyere i livet! For hvilken dame/jente uten superslank eller supertrent kropp ser fin ut i en bukse som såvidt går over kjønnshåra?


Denne buksa gir meg mye fint bak, men ingenting ellers!! Snakk om å ødelgge en jentes selvtillit på rekortid!


Altså, magen blir hengende som en pose til tørk!

Misforstå meg rett, jeg er som regel veldig fornøyd med kroppen min. Men som pungbrystene –  har også magen fått gjennomgå etter 9 måneder svangerskap. Selvom det snart er 4 år siden og selvom jeg har tatt coolsculpting og gått ned 18 kilo, så er hud- hud. Den bruker lengre tid på trekke seg sammen.

Jeg prøver ikke på noen måte å trykke meg selv ned eller disse min egen kropp ( det gjør den helt fint av seg selv, høhø )

Men jeg vil bare at andre skal se at man ikke er alene når man står foran speilet og ikke føler seg bra nok. Vi har alle gode og dårlige dager, det er bare så lett å dyrke de dårlige – når man støtt og stadig blir påmindt , gjennom forskjellige medier, hvor bra alle andres tilsynelatende er.

Ha en strålende dag alle mine kjære. Kle dere i hva DU føler deg flott i ! <3


Foto: Alessandra Langum for X-life.no

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det er vel ikke reklamebransjen som sier det, det er firma som skriver sånt piss du burde henge ut. Stusselig og merkelig at det går rundt. Hvem er alle de som kjøper tights som etterligner bukser og som revner i sømmene bare du ser på de… Også til den nette sum av 1300kr… Hahah

    2. Anonym: ja du har jo forsåvidt rett. ?? det er jo desverre sånn reklame fungerer, så blir vel litt bredt av meg å bruke “reklamebransjen” i akkurat denne settingen – dog jeg fortsatt mener at reklamebransjen renner over av dårlig sprøyt?? om buksene revner vet jeg ikke. Jeg har ikke gått i de enda for å si det sånn ?? ha en fin kveld .

    3. det jeg syns er teit når folk vise frem disse buksene for å reklamere eller hva dem gjøre , så har dem stor rumpe samma om dem bruke disse buksene eller joggebukse/skjørt/kjoler osv , så da tror eg ikke på at buksa får størrelse på rumpa når rumpa til dem som vise den fram er stor uten også(?) syns det er så oppskrytt , da vet man jo ikke om dem med liten rumpe kan benytte seg av denne 😛 så derfor har jeg ikke giddet å bruke så mye penger ennå på den buksa før jeg får se ei med liten rumpe som får såkalt ”større og sprettrumpe”

    4. Anonym: Ja det for så vidt rett 🙂 Jeg ser på denne buksen som noe som fremhever. den løfter ikke – i ordets rette forstand, men den skaper en illusjon. Akkurat som man fremhever trekk i ansiktet med sminke fremhever denne buksa rumpa. Rumpa blir faktisk fin, til og med på meg som ikke har noe særlig rumpe, men den er altfor lav i livet og ukomfortabel sånn sett. 😉 God kveld til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg