Enkle mennesker og enkel lykke ;)

Over 200 har delt gårsdagen innlegg. 

At det skulle komme noen spydige kommentarer og folk som liker dette i tillegg – forundrer meg ikke.  Vi er forskjellige. Jeg bryr meg dog fint lite om disse, det vitner bare om at det finnes mennesker som har enda mer enn meg å lære, både hva gjelder flyktningskrisen og menneskeverd. 

 Heldigvis har mesteparten av responsen vært positiv og det viser at det finnes mennesker som ser litt opp fra egen navle. Takk til dere! <3

Her hjemme har ikke Ingelin vært helt i form, feber og forkjølelse, men som treåringer flest – skal det mye til før hun blir sengeliggende to dager på rad. I dag var vi derfor i huset. Ryddet litt på tomta, plukket kvister og raket, fant røde biller på gamle stubber, tusenben under store steiner og meitemark i jorda. Ingelin storkoste seg – og med varm kakao i frisk vind og musikk fra humlene ( som hun kalte det ) er dette minner jeg aldri vil glemme.


En gammel fuglekasse som vi fikk med på kjøpet –  er med god fantasi blitt bolig til de magiske feene som lever i hagen vår <3
 

De siste vinduene er endelig kommet på plass og jeg kan nesten ikke vente med til resten er ferdig slik at vi kan begynne på badene, male, legge gulv, sette opp kjøkkenet og handle interiør – herregud som jeg gleder meg til å handle interiør! 

Da vi flyttet solgte vi så og si alt sammen – så her blir mesteparten nytt.

 


Som dere ser blir størrelsene på vinduene forskjellige. Det er fordi taket i seg selv er skjevt. Men jeg elsker det! Sånn er det med gamle hus og det gir sjel og liv til dette gamle gode bygget <3


Her, i denne vindusposten – skal vi ha mange hyggelig stunder sammen, lille venn. Lese rare bøker, fortelle magiske eventyr og se på kuene som beiter. Enkel lykke! <3


Ingelin nyter utsikten fra vinduskarmen. Magisk øyeblikk <3
 

Etter en noen fine timer på huset handlet vi masse frukt og grønt ( ikke at det er noe å skryte av – for i dag har jeg både spist kokesjokolade og ostepop ), men man føler seg sunn ( tross svett ballelukt på fingrene)  – for å ikke nevne de sunne verdiene man presenterer for barna sine. 

Vi lagde vannmelon og banan-is – Agurk-smoothie og jordbæris med blåbær, bringebær og ananas.  Med andre ord en frukt og grønssaksfest ut av en annen dimensjon – og himmel og hav hvor godt det smakte! Skikkelig sundt påfyll som resulterte i en fornøyd og stolt 3-åring.


Ja, jeg prøver å dandere typiske bloggerbilder – jeg er håpløs ! 😀 

Men godt ble det! <3

 

Ha en fredelig helg og ta vare på hverandre <3

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg