Svett pung i munn og tegnedilla <3

Hvordan har dere det når dere er syke? Altså jeg skjønner at det avhenger av hvordan syk man er.

Jeg har jo hatt dager hvor jeg har fungert til tross for sykdom, og så har jeg hatt dager hvor jeg har måttet ligge rett ut i senga, enten det er feber eller oppkast.

Men som mamma, har man jo ikke tid til den slags.

Tom sin arbeidsdag starter før fuglene fiser – så jeg må jo levere Ingelin i barnehagen, men når hun også er syk er det ekstra slitsomt.

Det er ikke noe gøy å være hele dager hjemme med et sykt barn når man selv er i bæsj-form. Misforstå meg rett – for visst er det mange vidunderlige stunder når vi er hjemme  – bare vi to. Pysj og kald kakao , tegnestunder – herregud så mange tegninger vi har tegnet – film i senga og varme dusjer før kveldstell og nattasanger. Men det er slitsomt – fryktelig slitsomt når man selv er dårlig! 


Denne har Ingelin tegnet helt selv og jeg er så stolt!!!! <3

Denne også – fikk jeg her om dagen i overraskelse <3 tenk at hun har klart alt dette helt selv!!! Jeg er så kry! 😀 <3 <3 <3


Etter hver film vi har sett har vi automatisk laget vår egen tradisjon på at vi må tegne “prinsessa” i filmen. 😀 Jeg tegner med tusj og Ingelin hjelper til med fargeleggingen. 


Fra filmen MODIG <3 Råeste filmen by the way!!


Hahaha Prinsessen og frosken 😀

Våres favoritt-film <3


Her har vi tegna far som har vært å fiska i nord 😀 
 

Jeg er ofte sånn at jeg får fryktelig dårlig samvittighet bare jeg nesten puster når jeg er sykemeldt. Klarer jeg å puste – klarer jeg ihvertfall å jobbe! 

Å ture til butikken og handle mat er jo grensen til hva som kan godtaes. 

Men faktum er at jeg puster som bare rakkern selv når jeg er syk, jeg kan gjøre dagligdagse gjøremål – ja – jeg driter til og med når jeg er syk. Hvorfor får man så dårlig samvittighet hvis man faktisk fungerer en dag selvom man er syk?

Jeg føler jeg må dra til legen uten sminke og deodorant og nyklemte kviser for å se like jævlig ut som jeg føler meg.

For orker man å sminke seg og kle seg ordentlig – så kan man vel ikke være syk.

Når jeg i dag dro til legen med Ingelin på armen – var det derfor veldig deilig å vite at til tross for en sminket og polert utside så jeg råtten og fæl ut innvending. Jeg mener det! Sminken kan skjule både feber, hodepine og kvalme – men halsbetennelse – det kan jeg ikke skjule. 

Stemmen er grøtete og det gjør vondt å svelge eget spytt. Å dra til legen med pudder og maskara gjør da ingenting med samvittigheten for jeg vet at det ihvertfall finnes to mennesker som vet at jeg faktisk er syk ; meg selv og legen! 

Hvorfor er det slik egentlig? At man er så redd for å fungere, redd for å ikke bli trodd, redd for å faktisk leve – selvom man er syk. 

Jeg er i fantastisk ræva form om dagen – men jeg fungerer – jeg er innom bloggen en times tid på kvelden og jeg ser på meningsløse TV-program på TV’en. Jeg sover dårlig om natten, ligger flere timer våken, må opp tidlig om morgenen og hodepinen dundrer, men jeg lever – Jeg lever i beste velgående og når antibiotikakuren kicker inn – vil jeg straks føle meg bedre.

ADVARSEL: Bildene som følger sees på eget ansvar!! Ikke se om dere spiser !


Pjusk og pjusken


Ingelin i bakgrunnen, høhø 😀 <3 


Altså, jeg HAR fjernet mandlene for 5 år siden! Hva ER dette her? Jeg har jo virusinfeksjon herfra til månen!!!! Takk leger for antibiotika! 
 

Nå er det medisin og natta på denne kråka!

Guten nacht <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg