Frydenlundhaven får nytt liv <3

Herlighet, sommeren er i anmarsj! Det har liksom ikke vært en lang og fin vår med masse sol, det har gått rett fra grå og triste dager til knallvær og sommertemperatur! Jeg liker det svært godt og jeg virkelig nyter hver eneste helg med Ingelin.   

Å ta skrittet med å kjøpe ei gammel rønne her i Åros er et valgene i livet jeg er utrolig glad for!  De fleste rundt oss fikk nok litt bakoversveis! Jeg forstår dem godt. Vi kjøpte huset og tomta helt ut av det blå og egentlig helt uten planlegging. Alt ble liksom litt på sparket.  Noen lo, noen ristet oppgitt på hodet, noen var redd det kom til å gå på forholdet løs. Til og med megleren sa det; ” Her blir det enten suksess eller skilsmisse”.. 

Foreløpig ligger vi an til en kjempesuksess. Det har gått over all forventning. Det at Tom og jeg har vært mye fra hverandre har ikke hatt den negative påvirkningen jeg hadde sett for meg. Tvert imot. Vi ser hverandre mindre, men savner hverandre mer. Når vi ikke ser hverandre så mye, så krangler man heller ikke så mye. For tro meg, det er nok å krangle om..eller diskutere i en slik livssituasjon. Å restaurere et verneverdig hus er som å handle på IKEA hver eneste dag sammen med partneren sin. Men vi har jaggu klart oss godt! 😀

 

Folk har kikket på oss med skrå blikk og undret på om vi i det hele tatt var klar over hva det var vi begikk oss ut på. Sannheten er at nei, det gjorde vi nok ikke. Men den som intet våger intet vinner og når man har en drøm, så er det utrolig deilig å følge den. Og akkurat nå er jeg så utrolig glad for at Tom og jeg drømmer de samme drømmene og tør å våge <3


Slik så huset ut i August i fjor. Er det rart man falt pladask? <3

 


Bilde fra salgsoppgaven

 


Å rydde ut og rive ut alt innvendig var en jobb som tok nesten hele sommeren.

 


Isolasjonen i vegger og tak i hele huset. Vi fylte opp over hundre sekker med sagflis og leire!

 


Drenering.

 

Det er så utrolig deilig å se på disse bildene. Det er faktisk gode minner! <3  Man glemmer fort hvor mye man egentlig har gjort..

 


Der står huset i all sin prakt, øverst til venstre, klar for å straks få sine første hvite malingsstrøk utvendig <3

 


stue oppe – Før…

 


stue oppe – Nå… Nå ser man jo nesten ikke vinduene på siden her, så dette bildet lyver litt. Det er selvfølgelig MYE finere i virkeligheten ;D
 


Spiseplass med kjøkken til høyre – Før..

 


Spiseplass med kjøkken til høyre – nå

 


Midtstue med innsyn til Tv-stue rett frem – før


Midtstue med innsyn til Tv-stue rett frem – etter

 

Ting er ihvertfall i ferd med å skje og jeg skal vise dere rom for rom, når vi er kommet enda lenger <3 Jeg er så glad vi gjorde dette! Tenk at vi turte! <3


Vår i Åros <3

 

Ha en strålende helg! 

Iselin <3

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg