“jeg kan knulle så mye og så lite jeg vil!”

Den kommende tekst er hentet fra Anastasia Alesté Michaelsdotter . 

Den er så bra at den fortjener et eget jævla innlegg. Jeg reposter det derfor her, slik at enda flere kan få med seg dette viktige budskapet. Jeg tar av meg hatten for denne dama <3 Del gjerne – for feminisme er så mye mer enn “kverulante rødstrømper”.

 

Till alla som frågar varför jag är feminist.

Patriarkatet lärde mig att jag ska skaffa en man. Feminismen lärde mig att jag får träffa vem jag vill, om jag vill. 

Patriarkatet lärde mig att hålla käften om min våldtäkt, och att jag får skylla mig själv. Feminismen lärde mig att våga berätta och bearbeta. Feminismen lärde mig även att det inte var mitt fel. 

Patriarkatet lärde mig att jag ska vara tyst och söt. Feminismen lärde mig att peka finger och stå upp för mina rättigheter.

Patriarkatet lärde mig att män gillar naturliga tjejer, men att jag är ful utan smink. Feminismen lärde mig att skratta åt det.

Patriarkatet lärde mig att det var synd om männen som slog min mamma. Feminismen lärde mig att det inte var synd om männen. 

Patriarkatet lärde mig att jag är en äcklig slampa för att jag älskar sex. Men att jag är en dryg fitta om jag säger nej. Feminismen lärde mig att jag ska knulla så mycket, och så lite jag vill. 

Patriarkatet lärde mig att jag ska sträva efter männens bekräftelse. Feminismen lärde mig att bekräfta mig själv.

Patriarkatet lärde mig att jag är en patetisk jävla slyna. Feminismen lärde mig att jag är en stark och självständig individ.

Patriarkatet lärde mig att de tyckte skyltdockorna var äckliga, men att jag var äcklig om jag inte såg ut som dem. Feminismen lärde mig att min kropp, den är min.

Iselin <3

 

8 kommentarer
    1. Tror du virkelig at det er et patriarkat som styrer verden? En hemmelig klubb for menn?
      Og denne listen er jo bare tull. Jeg kunne laget en liste der jeg byttet ut patriarkat med matriarkat, og laget et nesten identisk liste. Betyr det at kvinnene styrer verden?
      Denne listen er jo helt feil. Kan du vise meg at det norske samfunn støtter vold mot kvinner? Eller at menn som styrer landet sier at du skal holde kjeft om du blir voldtatt?

    2. Virkelighetensverden: denne listen er en persons meninger og følelser. Man kan ikke si den er feil. Man kan ikke si at forfatteren bak denne teksten FØLER feil. Dette er hennes reelle følelser og hennes meninger. Det står heller ingenting i teksten om at samfunnet støtter vold mot kvinner. Dette er du som velger å tolke dithen. Jeg ser hva slags blogg du driver og heldigvis er vi forskjellige. Jeg avslutter med å takke for din tilbakemelding og setter en grei strek der. God natt og adjø.

    3. Hallo!
      Du har rett i at man ikke kan si at en persons følelser er feil, men man kan si at en persons meninger er feil. F. eks om noen mener at konsentrasjonsleirer ikke eksisterte så kan man bevise at denne personen har feil.
      Og denne listen virker som en begrunnelse for hvorfor man bør kjempe for feminismen. Når man da kommer med begrunnelser som ikke har rot i virkeligheten så kan man peke ut dette.
      Flott at du var inne og så på bloggen 🙂 Om det er noen kilder eller meninger du er uenig i så er det bare å kommentere. Uenighet er alltid bra i et samfunn 🙂 Ellers vil jeg si at du har en koselig og bra blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg