gravid, selvtillit og ÅREKNUTER!!!!

klokka lyser i skrivende stund 03:44. Jeg har allerede vært våken én time. Ligget og vridd meg i alle himmelens retninger for å å finne en posisjon som ikke gjør meg så tissetrengt. Jeg tapte. Jeg har nå tisset ute i bekmørket, i 2 herlige varmegrader, bak annekset #gledersegtilegethjem! Tenkte å krype stille tilbake til sengs og sove resten av natten i fred og ro – men så ble jeg tørst. Så faens tørst!!!

Så her ligger jeg.. klinvåken og klintørr i munnen.

Jeg må ha vann! 

Det finnes ikke en dråpe i annekset her, flaska er tom og jeg kan ikke snike meg inn i hovedhuset. Der ligger Svein (bikkja)  og han kommer til å lage et leven hvis jeg nærmer meg døra- Vil jo ikke vekke folka. Jeg kan liste meg forbi inngangsdøra og ned i kjelleren – men da blir Ingelin liggende alene her ( Tom er på nattevakt ) , tenk hvis hun våkner mens jeg er nede i kjelleren. Jeg har ikke hjerte til å utsette henne for panikken i å våkne i en mørk liten hytte alene. 

Jeg må slutte å skrive om hvor tørst jeg er – det blir bare værre..

Jeg kan heller skrive om noe som nesten er værre! ! !

Og DET er å ligge våken sånn som nå – midt på natten – med sosiale medier så farlig tilgjengelig!

Det er ikke første gang jeg ligger våken slik – magen er blitt større og komforten mindre – jeg tyr ofte til mobilen. Scroller nedover instagram. Ser vakre bilder av høsten, babyklær , interiør og spreke folk som enten går turer eller trener. Sykt mye spreke folk faktisk. Så inni hælvete med mange spreke og trente folk!!

Altså, jeg har et mye mer avslappet forhold til kroppen min nå enn det jeg noen gang har hatt før. Etter jeg gikk ned nesten 20 kg og endret kostholdet har jeg fått en helt annen respekt for den. Så kom husprosjektet, depresjonen og nå graviditeten som har satt en stopper for treningen. Det har gått fint altså, jeg vet at etter fødsel og bekkenplager – så er jeg fit for fight – jeg har gjort det før og skal klare det igjen. Jeg veier pr dags dato rundt 73 kg. jeg har gått opp nesten 9 kg hittil i svangerskapet. Mye er grunnet baby og mye grunnet kosthold. Jeg er mye mer sulten nå – spiser mer og spiser mer brød enn jeg har gjort på 2 år. 

Men 73 kg er ingen vekt for meg å få panikk over. Da jeg ble gravid med Ingelin veide jeg nesten 80 kg! 80 kg FØR svangerskapskiloene la seg. 80 kg er heller ikke mye for andre damer, men for meg og min kropp – så er det det. 

Jeg er altså en særdeles mye sunnere utgave av meg selv dette svangerskapet her. Sprekere og lettere. Jeg føler meg egentlig relativt ok.

klær fra Drammens fineste mor og barn butikk – Lilleskatt <3
klær fra Drammens fineste mor og barn butikk – Lilleskatt <3
klær fra Drammens fineste mor og barn butikk – Lilleskatt <3


 

Jakke og deilig strikkekjole fra nydeligste Ma Vie <3

Men så ligger jeg her da, uten sminke og bleik, tørst i en sliten pysj – klinvåken kl 04:15 på natta, Scroller meg nedover instagram og ser ikke bare spreke og trente folk, men superspreke og supertrente gravide damer!! 

Altså jeg hadde dødd for å se ut som de når jeg IKKE er gravid! 

Magen er ikke noe problem, den vokser jo – slik er det bare – dobbelthaka også forøvrig – men bena mine…Bena mine har liksom alltid vært min “redning”, min gode side! Uavhengig graviditet  – selv når jeg var på mitt tyngste ( uten å være gravid altså ) så har jeg liksom alltid hatt fine ben. Jeg kunne lett skjule magen og litt store armer og gå i lårkorte kjoler og høye heler. Vel …Den tid er forbi!

Jeg har fått åreknuter!!!!!

Disse kom IKKE under forrige svangerskap og DA var jeg mye tyngre og mye større! Dette er ren og skjær uflaks og klase med herlige gener! Jeg skal ikke klage på strekkmerkene jeg har fått , de er beskjedne og et tegn på hva kroppen min har gjennomgått og gjennomgår nå igjen – men åreknutene! Nei fytti!!! 

De starter bak, under rumpeballa – og gudene må vite  – de starter sikkert helt ved hårfestet ved rumpehullet – men jeg har ikke somla meg til å kjenne så godt etter. De kryper nedover på baksiden av låret og mot baksiden av kneet. Noen har dristet seg så vidt ned på leggen, men de synes bare ekstra godt på en god dag. 

Altså beina mine, lår og legger er så hovne og disse forbanna åreknutene har fest!! Det er jo ikke stort jeg får gjort nå, men merk dere mine ord. Disse skal vekk!!!!! 

Fra nå av skal jeg holde meg unna instagram når  jeg ligger våken midt på natten, stusselig og sårbar. Jeg venter heller til maskaren og strømpeuksene er på – DA, da tåler jeg en støyt 😉

Ros, klapp og klem til alle flotte mammaer og gravide der ute – vi er fader meg råe! <3

Over og ute – åreknute!!!!

4 kommentarer
    1. Åreknuter ja, du skl se åssen mine ser ut etter svangerskap nr 2, grøss å gru, er helt cella fra bånn til topp, foran og bak. Gikk i bukse hele sommeren, fikk beskjed av sykehuset om å vente 1 år før de skulle ta de 😬😬😬 lykke til vidre i svangerskapet ☺️☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg