Hud og Velvære


NB: sponset innlegg.

 

Så er jeg godt inn i min 28’ende uke av svangerskapet. 91 dager igjen! Herregud 91 dager på å rekke å bli ferdig med alt! Huset, pakke inn, flytting, innflytting, pakke ut – komme på plass. Ordne alt til Iben kommer og samtidig rekke å senke skuldrene nyte julen og resten av svangerskapet.

Men det det skal jeg klare – alt sammen. Magen vokser i takt med åreknutene og bevegelsene og sparkene i magen blir stadig kraftigere. Ingenting gjør meg mer lykkelig nå – enn å kjenne kraftige spark mens Ingelin stråler av begeistring <3

Vi skal i kommende uke og innen 3 november begynne å flytte inn i huset og ha vår første natt der. Slik det ser ut nå – kan jeg nesten ikke tro at det vil skje, men det skal det – håper jeg!

Ryggen min er gåen og jeg lengter sånn etter å kunne gå inn på et bad om natten når jeg er tissetreng – jeg lengter etter å kunne stå opp og bare tusle barbeint på varme gulv inn til badet  eller gå inn på et kjøkken etter et glass vann midt på natten. 

Jeg gleder meg til å endelig kunne senke skuldrene og slappe ordentlig av – før min nye rolle som tobarnsmamma virkelig begynner.

Det er mange tanker som svirrer om dagen og i takt med stresset –  tvinner det seg til en stor og deilig ball på skuldrene. 

Da er det godt med gode sjeler som minner meg på at jeg ikke må glemme å senke skuldrene underveis i denne prosessen heller. Gode varme sjeler, med gode varme hender. <3

For herregud det er lenge siden jeg har slappet så godt av som jeg gjorde denne dagen. 

Hud og velværeklinkken! You made my day! 

Med en samboer som jobber til alle døgnets tider – enten det er nattevakter , dagvakter eller døgnvakter og som fiser rett avgårde på huset og bygger, rydder og ordner – og som man praktisk talt ikke har delt seng med på et 1 år – så var det så utrolig beroligende og godt å bare bli tatt på! Hehe, helt sant! jeg kunne sovnet – men jeg gjorde det ikke – jeg er altfor glad i å skravle til å gjøre slikt.

Men der kom jeg – sliten, vondt bekken, vond rygg og nakke. Gravid og lykkelig – men litt lei. Traskende i duskende høstregn og inn i varme velduftende lokaler:

Det skal faktisk ikke mer til. Duften av velvære gir meg en fantastisk indre ro. Jeg kunne sovnet her mens jeg ventet – men jeg gjorde det ikke…….;)

 

 

I hverdagens stress og mas  – gravid eller ei – forelder eller ei – samboer eller singel – så er det viktig å ikke glemme seg selv. Spesielt nå som høsten er her. Huden blir påvirket – håret blir påvirket – kroppen, muskler og ledd. Jeg elsker høsten – misforstå meg rett! Det er i mine øyne den beste årstiden av dem alle! Da er det tid for kos. Krype inn under tepper – tenne lys – nyte en stor kopp varm kakao med én liter krem <3 

Det var liksom denne følelsen jeg fikk når jeg la meg på behandlingsbenken hos Stine. En god oppvarmet og myk behandlingsbenk –  i et rom med kun lykter og en atmosfære som hentet energi langt inne sjela. Det var tid for en deilig hudbehandling  – ren og klar!!

 

Aldri før har jeg følt meg så fresh og avslappet uten et milligram med sminke – og ryggen, bekken og nakken nøt den varme benken og massasjen.

Dette er en behandling man bør unne seg nå på høsten! Dropp heller treningen for en dag og ta vare på kroppen på en litt annerledes ,men likevel strengt nødvendig, måte 🙂

Jeg vet ihvertfall at jeg skal bli flinkere til det – flinkere til å ta vare på kroppen min – på alle mulige måter – ikke bare ved trening og kosthold – men unne den noe ekstra godt og en vel fortjent behandling. 

Og for de av dere som ikke vet hva dere skal gi i julegave, bursdagsgave eller feks babyshowergave : need I say more?

Et gavekort hos Hud og Velværeklinkken er virkelig en gave med omtanke og mening <3 Klikk deg inn her og se deres forskjellige behandlinger og følg de på facebook for å få med dere gode tilbud 🙂

 

God helg til alle! Nyt regnværet og grå dager  – herregud hvor høsten er deilig! <3 <3 <3

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg