Ostepop, dobbelthake og ryggflesk <3

OK, helt ærlig så trodde jeg at skulle ha født innen nå. Alt tyder på at det skulle skjedd! Kroppen spyr ut signaler hver eneste dag – men fødselen ser ut til å la vente på seg foreløpig. Det er i dag 10 dager til termin! Ingelin kom som tidligere nevnt 16 dager før – så dette er overtid for meg!

Jeg har psyket meg opp til at jeg kan gå over termin også – men jeg håper ihvertfall ikke det skal gå så innmari lang tid.

Nå er jeg så stor og tung at jeg ikke orker å bøye meg ned og gjøre noen ting. Det jeg mister på bakken – blir liggende der til Tom kommer hjem for å si det sånn! 

Ingelin er verdens søteste og mest tålmodige 4-åring om dagen. Hun har dager hvor sjalusien over en liten søster tar overhånd – men i det siste er hun kun helt i ekstase over at Iben snart skal komme. 

Foto: Alessandra Langum

 

Hun gratulerer meg med dagen – siden det ikke er lenge til det skjer. Hjelper til med forberedelser – smører magen og hjelper meg med å plukke opp ting. Vi har rolige stunder på kveldene og når vi dusjer lager hun sin egen skrubb av kremer og oljer i en krukke som hun smører på magen og vasker bort med klut <3 Hun er så kosete og go’ og er helt på tuppa over at hun snart skal få møte lillesøsteren sin <3

Foto: Alessandra Langum

Sånn sett er det utrolig deilig og hyggelig med litt alderforskjell mellom barna. Jeg skulle gjerne hatt de tettere, men vi kunne jo ikke det midt i oppussing og kaos. Nå er jeg derimot veldig glad for at det nettopp er denne aldersforskjellen. Nå som jeg både er tung, forkjøla, sliten og trøtt er det fantastisk deilig med et barn som klarer seg selv. Som klarer å gå på do selv – tørke seg seg selv- hente ting i kjøleskapet selv – ordne seg drikke selv – leke selv og nesten kle på seg alt selv 🙂 I tillegg er hun til stor hjelp hjemme nå. Hun rydder fint etter seg – etter middag – hjelper til å koste og vaske av bord. Hun er rett og slett veldig selvstendig og rolig <3 Helt til pappa kommer hjem da, da blir det livat! 😀 Akkurat slik det skal være <3

Neste uker starter hun på turn – og hun gleder seg noe helt vanvittig. Dette blir en fin greie som Tom og Ingelin vil gjøre sammen. Far og dattertid liksom. Jeg blir jo litt opptatt fremover – men etterhvert skal jeg selvfølgelig være med å se på jeg også <3 

Ellers strømmer vannet i kroppen om kvelden nå. Tærne ser ut som små ostepop og leggene går i ett med anklene. Jeg har blitt rundere i ansiktet, fått en liten dobbelthake og en sexy porsjon med ryggflesk, <3

Jeg har vært hos Park Lane Frisør og freshet opp farge og fått en skikkelig kur, Så nå er håret ihvertfall fint om ikke annet ;D 

Alt er klart hjemme til lille Iben og nå er det bare å vente. <3

Jeg kommer ikke til å skrive så mye her inne fremover mot fødsel – så for dere som vil følge med litt ekstra på denne reisen – kan følge meg på instagram : iselinguttormsen <3


 

stellebord på damenes bad 🙂

 

Stellebord på babyrom 🙂

 

Vugga som skal inn på vårt soverom når Iben endelig kommer <3

 

Senga til Iben <3

 

 

Over og ut – åreknut! <3 

svett klem fra tjukkebolla 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg