Takk til dere alle!!!! <3

Jeg kan ikke annet enn å si takk!! Tusen tusen takk til alle og enhver som har viet oss og meg tanke siden lille Iben kom til verden, min 30 årsdag og min aller første morsdag som tobarnsmamma 😀

Å være mamma til to er både fantastisk og utfordrende. Det er så vakkert å se hvordan Ingelin omfavner storesøsterollen – hvor flink hun er med Iben og hvor vanvittig tålmodig og forståelsesfull hun er. Samtidig er det utfordrende – for når Tom er på jobb eller sover ut etter nattevakt  – kan det fort gå i krøll. Jeg skal skrive egne innlegg om dette etterhvert – om lykken og de rosa skyene men også om nedstemtheten , hormoner i ubalanse.barseltårene og misnøye over egen kropp og selvbilde.

Det har vært en berg og dalbane med følelser disse (snart) 4 ukene. Men mest av alt er jeg lykkelig! Og  ikke minst forelsket! Forelsket i min lille familie.<3

Foto: Alessandra Langum

 

Foto: Alessandra Langum

 

Foto: Alessandra Langum

 

Foto: Alessandra Langum

 

Foto: Alessandra Langum

 

11 februar var nok en milepæl – jeg fylte 30! 

30 År! Nybakt tobarnsmamma, blødende hormontroll , melkespreng og 10 kg tyngre. Det ble ikke akkurat noe 30-årslag for å si det sånn ! XD

Jeg hadde belaget meg på en særdeles rolig dag. Kanskje en tur ut og spise med Tom og jentene – hvis vi i det hele tatt kom oss ut av huset.Vel – det ble rolig, men det ble også så veldig mye mer enn det!

Det startet allerede på fredag. Jeg tok med Iben og handlet inn en bursdagsgave til meg selv: Sko og vårkåpe ( Bilde kommer senere ). Da jeg kom hjem duftet det i hele huset!! Tom og Ingelin var i full gang. De hadde laget lasagne og bakte kake – FRA BUNNEN AV! Og det må jeg si: at en mann baker en kake fra bunnen av i 2017 er ren kjærlighet!! Jeg mener: til og med jeg hadde tydd til “ferdig på en 1-2-3” 😀 

Senere på kvelden dro Tom på nattevakt og da han kom hjem tidlig neste morgen løp Ingelin ned og tok han imot – Jeg satt jo våken i stua oppe og ammet – men hørte den ivrige hviskinga nedenfra – Ingelin var helt i ekstase. De kommer så opp trappa med varm kakao  – hjemmebakt gave – sang, tegninger og gaver <3 En perfekt start på dagen med mye gledestårer!

Tom legger seg så i senga for å sove litt. Han har jo jobbet natt. Vi jentene sitter i pysjen og koser oss idet Ingelin roper at hun ser flagg nede i oppkjørselen. Mange flagg! Det banker på døra – Klokka er knapt 0930 og jeg aner ikke hvem det er. Svigers er bortreist og ingen andre er vel så tidlig oppe en lørdag morgen? Hvem kunne det være? 

Jeg trasker ned trappa med gulp i håret og en baby med full bæsjebleie på armen idet jeg åpner døra….

Verdens fineste venninner som har nok som det er med unger og full timeplan – stod plutselig i oppkjørselen min. Kan du tro tårekanalene pumpa for fullt!

Med flagg, ballonger,hatter og trompeter – kaker,gave, rundstykker og alt tilbehør til en god frokost har disse tuppene tatt veien ut hit på “landet”.

Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg setter pris på dette! <3 Ingen gave i verden kan måle seg med hjemmebakt kake fra kjæresten , fineste tegninger fra barnet ditt og verdens herligste venninner som overrasker på morgenkvisten !! <3


 

Verdens fineste tegning! <3 Fra venstre: mamma, pappa, Ingelin og til slutt lille Iben 😀 <3


 

Og ja: jeg har på meg julepysj – alt annet er gulpa ned.

Dagen ble avsluttet med middag i Drammen by med Tom og jentene i hyggelig selskap og i takt med at dagen var i ferd med å renne ut – rant det inn meldinger med dette bildet: 

Igjen er det mine fantastiske venninner som har hengt opp dette FØR de ankom frokosten på morgenkvisten <3 Så til alle som har trodd på at Tom gjorde dette på vei hjem fra nattevakt kan riste av løgnen hans 😀 hehehehe

Morsdagen ble feiret med gave fra Tom og jentene og besøk av venner med medbrakt kake og 30 flotte roser <3 Tusen takk! Takk til Tom og Ingelin for verdens beste dag – og tusen takk til jentegjengen min som gjorde 30 årsdagen komplett! Det er fantastisk å kjenne på følelsen av å bli satt pris på! <3 Takk for alle meldinger, telefoner og facebookhilsener. Jeg har lest alle, smilt av alle – og satt pris på alle! <3 

God klem fra en sukkersyk og lykkelig , 30 år gammel tobarnsmamma! <3

 

4 kommentarer
    1. Gratulerer så mye som tobarnsmamma, og med dagen! Hvor er den runde sølv vasen fra? Den på spisebordet. Den var kjempe fin:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg