Glem bolletiss – her kommer kanonkula!

Jeg kommer meg ikke ned trappa hjemme. Sånn helt seriøst. Ihvertfall ikke med Iben på armen. Jeg er rett og slett fanget i mitt eget hjem  – i 2 etasje. Jeg er så støl at det gjør vondt å gå..

På mandag hadde jeg min første PT-time med Trausti på Olympus Trening – og herregud som jeg trengte det. 

Jeg har en liten ZituaZione på gang – for å si det mildt!

Houston….We got a problem….

 

Altså – jeg elsker Kari Traa – men i denne tightsen når begrepet bollemus en helt annen dimensjon! Dette er jo ikke en bolle – det er en kanon!!! 

Man kan bli deprimert av mindre – Jeg hadde egentlig bare lyst til å gjemme meg under dyna – trekke for gardinene – ønske at mørketiden og vinteren varte i 6 måneder til og at jeg plutselig – vips – var tilbake i min gamle kropp.

Så enkelt er det dessverre ikke. Og i og med at jeg nekter å handle inn/bruke penger på nytt treningstøy – får jeg bare skvise kroppen min inn i det gamle og begynne på reisen. 

 

Vi startet veldig enkelt. Første dag bestod av bodyscanning og en test.

Bodyscanningen må jeg bare ha – dette er grunnlaget jeg skal jobbe ut ifra! Her står alt! Alt hva kroppen min består av. Den måler til og med massen i hver arm og hvert ben – øvre og nedre del av kroppen. Om en 3 måneders tid tar vi en ny og ser hva som har forandret seg. Dette er en sinnsyk motivasjon!! Resultatene lyver ikke – så her er det ergo ingen rom for juks! I tillegg er det veldig deilig å se hva som faktisk er blitt bedre når en selv føler at ting går treigt. 

Etter bodyscanningen utførte Trausti en test på meg. Det høres jo veldig dramatisk ut – men det var rett og slett en liten test for å se hvor i løypa jeg ligger. Det er fascinerende hvor svak kroppen min er blitt. Det var utrolig deilig og slitsomt med en slik test – og hadde jeg ikke akkurat født – hadde vi nok pushet meg mye mye mer.

Én ting er jo at det er lenge siden jeg har trent aktivt – det andre er nettopp det at det kun er 7 uker siden fødsel. Jeg kan derfor ikke presse kroppen min slik jeg hadde gjort hvis jeg ikke nettopp hadde gått gravid og født.

Ingen vekter ble brukt under denne testen – kun min egen kroppsvekt og ingen massive repitisjoner. Det holdt i massevis! Vi skulle kun se om kroppen min i det hele tatt klarte øvelsene – at jeg ikke fikk vondt og se om teknikken satt inne.

Testen gikk fint – men herregud så slitsomt!! Kroppen min trenger virkelig å komme i form igjen – for å ikke nevne psyken min.

Når kroppen min er i form er psyken min i form. Jeg er kanskje litt streng mot meg selv – men jeg er rett og slett ikke lykkelig når jeg ikke er i harmoni med min egen kropp. 

Den islandske maskin og tullete tysker

I tillegg til hva trening gjør med humør og kropp er det lettere å holde seg til kostholdet. Jeg vil jo ikke ødelegge alt arbeidet på trening ved å spise usunt. Jeg kjenner dog at jeg må bruke sunn fornuft da ammingen tapper meg for energi og gjør meg ekstremt sulten. Jeg spiser derfor litt oftere i døgnet – men jeg velger ihvertfall sunnere alternativer.

I går hadde jeg min første treningsøkt. La meg igjen påpeke at vi tar det veldig rolig – og det har vi tenkt til å gjøre den første måneden. Jeg kan love dere at jeg ALDRI hadde dratt på trening hvis det ikke var for Trausti. Jeg hadde tenkt at jeg aldri hadde fått til noe uansett. Vi vet jo at dag to alltid er værst etter en økt. Jeg klarte ikke sette meg på do – men dra å trene – det skulle jeg.

Økten ble fullført – med støle bein herfra til evigheten og Iben i bilsetet 😀

Det er ikke alle steder man får PT og barnevakt i ett ! 🙂

Så takk – Trausti – og Olympus trening – for at dere har tatt på dere denne utfordringen 😀 Jeg lover å gjøre mitt beste!! 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Utrolig fint å lese bloggen din 😊 er selv i samme båt 😝 Fødte 2 uker etter deg og føler meg som en dass! Ja, greit man ikke skal stresse med de gravidkiloene, men ser tydelig etter svangerskap nr2 at de kiloene ikke blir borte av seg selv! Jeg savner kroppen min og skal jeg få tilbake selvtilliten må jeg gjøre noe med det. Håper du oppdaterer litt underveis om hvordan det går 😊 Har ca 15 kg som skal vekk eller komme inn i de buksene jeg brukte før graviditeten😉 Hilsen ei som fortsatt bruker gravidtøy og nekter å kjøpe nytt.

    2. Iselin du er så flott! Jeg elsker at du er så ærlig og direkte. Du har en fantastisk blogg, og måten du deler dine nære ting på er beundringsverdig. Og du skriver på en utrolig morsom måte;) Lykke til med dine små prinsesser og måla dine fremover. Du er jo helt rå uansett<3

    3. Cecilie: Det er en trøst å vite at vi er flere i samme båt 😀 <3 Jeg skal holde dere oppdatert på denne reisen - så det er bare å følge med 😉 <3 Heier forøvrig på deg! 15 kg klarer du - det vil bli tøft - men det skal du klare <3

    4. Fy fader, du er artig 😁 fulgt deg på insta en stund, men bloggen tittet jeg først innom nå. Herlig! Ny favoritt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg