oppdatering “mammakroppen” !

Ja- jeg lovte jo en oppdatering på prosjekt “mammakropp” ila helgen. 

Bloggen min har nå fått en liten makeover – men jeg skal fortsatt inn og rydde litt i arkivet og emner.

Våren har for alvor meldt sin ankomst, Tom er endelig hjemme igjen og jeg kan endelig ha en rolig morgen hvor han leverer i barnehage mens jeg kan amme i pysjen 🙂

Så her sitter jeg – i pysjen i stua. Iben er sovnet og jeg ser på den avhengigskapende serien “Pretty Little Liars” mens jeg prøver å komme på noen motiverende ord.

Men sannheten er at det ikke er skjedd en dritt! 

Ikke en jævla dritt!

Vekta har til og med gått oppover! – for å så gå ned til utgangspunktet igjen: 74,3 kg. ( Ok, nå løp jeg ned på vekta – : 73,9 kg! 73,9 kg! Ikke mye forandring her i gården for å si det sånn!!) 

Det er fryktelig frustrerende! Jeg går inn i min 4 uke med trening og bedre kosthold dog det kun er den siste uka her jeg virkelig har flink med maten.

Jeg vært dødsflink faktisk! Jeg har holdt kostholdsplanen til punkt og prikke.

Og det som gjør at jeg ikke gir opp er fordi jeg FØLER meg så utrolig bra når jeg lever sunnere og trener. Og den følelsen er verdt all skuffelsen tallene på vekta viser. Speilbildet i trusa jubler ikke akkurat tilbake til meg – det er faktisk ganske deprimerende – med tanke på hvordan jeg så ut før svangerskapet. Men likevel FØLER jeg meg såååå mye bedre! Så å holde på denne sunnere livsstilen er helt klart verdt hvert eneste søtsug og hver eneste skuffelse som måtte komme på veien.

Nå klarer jeg å ikke falle for fristelsene lenger.

Sjokoladen i kjøleskapet forblir uåpnet. Oboyen får stå i fred. Ingen ristede brød med smør og syltetøy til kvelds.Ingen saft, brus eller juice. Ingen småspising med mindre det er frukt og litt kokos eller kesam. Herregud kesam. For en reddende engel!! 😀

Nå er jeg altså skikkelig i gang med mat og skikkelig i gang med trening. 

Eller – jeg må trene med forbehold. Det må og bør alle kvinner som nylig har født, gjøre,

Jeg har derfor mine økter med PT Trausti to ganger i uka i tillegg til mammagruppa jeg er med på hver fredag ( Også på Olympus Trening )

Jeg hadde aldri kavet meg på trening – hadde det ikke vært for denne mannen! Herregud så mye jeg hadde skulket hvis jeg skulle tatt disse takene alene.

Med Trausti får jeg kjørt meg skikkelig. Da ligger jeg hesblesende og kvalm på gulvet etter endt økt – i mammagruppa blir jeg kjørt på en helt annen måte. Der er det fokus på få kontakt med bekkenbunnen igjen og gjøre øvelser som ser utrolig lette og ukompliserte ut – men som svir langt fra hælen og opp i nakken. 

Mammagruppa i herlig kaos. Støle damer – unger og rot <3

Når tiden er inne og forandringene faktisk synes – skal jeg legge ut før -og etterbilder. Foreløpig er jeg kun før – og fortsatt før.

Det går sykt treigt denne gangene, Men sann mine ord! : Det skal gå ! 

Ha en nydelig uke <3

Iselin <3

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg