Hva er det jeg driver med???

Ja det kan du spørre om! 

Iselin Guttormsen, 31 år , sliten tobarnsmamma i konstant tidsklemme. Arbeidstager, blogger og fotballspiller.  Samboer , venninne, datter, søster og svigerdatter.  Altfor mange roller – altfor liten tid.

Krysspresset jager meg til og med i søvne og den dårlige samvittigheten over alle mennesker og planer jeg ikke klarer å tilfredsstille har et solid kvelertak rundt meg.

Dagene er fylt opp til randen. Så når timeplanen er stappa – hvorfor ikke bare melde seg på Idol?  For det har jeg vel tid til?

 

NEI! Jeg har ikke tid, jeg har ikke tid i det hele tatt – men jeg har så lyst – så inderlig lyst! Ikke fordi jeg har en så praktfull stemme at Norge ikke går rundt om jeg ikke melder meg på. Jeg er ikke et musikalsk geni. Men jeg elsker å plukke på gitaren og skrive tekster. GItarspill er definitivt ikke et talent jeg har, men de få akkordene jeg kan – holder i massevis.  Å kunne skape magiske øyeblikk med musikk, få frem følelser og tanker er noe jeg har drømt om lenge. 

Jeg er 31 år- det er nå eller aldri. Jeg kan ikke lenger sitte i sofaen på fredagskvelden og se andre modige sjeler på TV-skjermen og angre like bittert hver gang på at jeg ikke turte. 

Og jeg tør egentlig ikke fortsatt – jeg synes det er ekstremt ubehagelig. Det er langt utenfor min komfortsone. Jeg kan snakke høyt om fødetiss og være åpen om utroskap. Jeg kan by på meg selv og dele av livet mitt. Men ingenting – ingenting kan måle seg med følelsen av å blottlegge seg på Tv-skjermen på denne måten. Aldri før har jeg følt meg så naken – så liten.

 Men med klamme hender, skjelvende knær og bristende stemme hopper jeg ut i det. Sees på TV 2 kl 1930 i morgen kveld! 

Idol 2018 - audition i Oslo - deltaker nr. 14960, Iselin Guttormsen.
Foto: Alvin Santos / TV 2

 

 

12 kommentarer
    1. Dette blir gøy å se. Jeg syns du har en nydelig stemme, så stå på😘😍 du er et forbilde for mange slitne mødre der ute♥️ Klem og lykke til uanz hva dommerene sier😘

    2. Ahh jeg må bare si: Jeg leste først omslaget ditt i VG om utroskap, og siden det har jeg fulgt med på deg hver eneste dag. Du skal lete lenge etter en så ærlig fet person som deg. Gud jeg skulle ønske alle mennesker hadde en Iselin i seg. Jeg berømmer deg for åpenheten din, og for at du setter riktig perspektiv på mange av de andre overfladiske bloggerene. Jeg ønsker deg alt vell og er så utrolig glad for at jeg fant deg og at jeg får oppleve det du deler. Tusentakk❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg