Sexscener i kirken!!

Bildet er hentet fra musikkvideoen til Tooji, “The Father Project”.

Dere har kanskje fått det med dere. Den nye musikkvideoen til Tooji, hvor han kommer ut av skapet OG har sex med en prest foran alteret.
Videoen har skapt store og sterke reaksjoner landet over og jeg dåner!
Først og fremst så dåner jeg over at jeg synes musikkvideoen er sterk, rå og bra!
For det andre dåner jeg av reaksonene noen konservative nordmenn har.
Som en person skrev i det stormende kommentarfeltet da blogger Espen Hilton skrev dette innlegget:
: http://www.espenhilton.com/2015/06/08/vil-du-pule-i-kirken/ :
” Jeg tolker denne videoen som en metafor for å få frem at all kjærlighet er naken og likestilt foran et kristent alter med den kristne Gud som “dommer”.
Jeg er så enig i denne kommentaren!
Hvorfor tar vi så på veie av denne videoen?
“For å få respekt må du vise respekt” blir ofte nevnt i denne sammenhengen.
Jeg klør meg litt i bakhodet og føler dobbeltmoralen blomstrer fritt.
Muslimer må tåle karikaturtegninger og ikke være så forbanna hårsåre, men når noen ytrer et budskap i form av en helt rå metafor i kirken, nei da tordner det over for det kristne folk i Norge.
Jeg er dog uendelig enig med Erlend Elias Bragstad som sier at homofobe mennesker relaterer homofili med sex og hvor ekkelt det er, når realiteten egentlig enkelt og greit omhandler kjærligheten mellom to av samme kjønn.
Tooji kunne derfor valgt å ha en video med en annen vinkling, ja jeg ser den. Og jeg ser at man skal ha respekt for andre sin religion og tro.
Jeg ble også sjokkert over noen av scenen i videoen. Hallo JEG, sjokkert!
Jeg tåler etter egen mening relativt mye, så jeg kan skjønne at folk reagerer.
Mulig jeg som ikke-kristine ser helt alvoret, eller den hellige streken Tooji visstnok har tråkket over, men helt ærlig!
Hva er meningen med å lage så mye styr rundt dette? Det er en musikkvideo!
Jeg bør kanskje fortelle at blodet i skrekkfilmer ikke er ekte?
Få blikket litt opp fra egen navle og ikke vær så selvhøytidelige.
Jeg heier på kjærligheten, jeg heier på Tooji! Amen! <3 Iselin
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg