Sommeravslutning med vondt i hjertet.

I dag var både en fin og vemodig dag. Sommeravslutning i barnehagen.
Dette var nest siste farvel med alle de fantastiske ansatte, alle foreldrene og ikke minst barna.
Selve sommeravslutningen var herlig, som alltid!
Strålende sol, piknik i fri natur, is, sang, dans og egen sminkør! Ingelin var i ekstase.

Det er så godt å se hvordan hun leker med de andre barna, lykken, innlevelsen, spenningen.
Men mammahjertet mitt blør en smule innvendig. For nettopp disse barna, denne barnehagen, denne tryggheten skal hun snart ikke lenger være en del av.
Etter sommeren venter et helt nytt sted, en større barnehage, med helt nye barn, helt nye voksne, en helt annen hverdag.
Kanskje er jeg overdramatisk, men jeg får faktisk tårer i øyenkroken av tanken på å ikke daglig møte alle de blide ansiktene hos de ansatte igjen.  Godheten, tryggheten og oppveksten disse menneskene har gitt mitt barn er uerstattelig. De har vært med på å forme min datter, og for det er jeg de evig takknemlig.


På torsdag skal vi i foreldremøte med den nye barnehagen og på fredag har vi besøksdag.
Da skal Ingelin få hilse på avdelingen hun skal starte i.
Jeg vil som mamma gjøre alt jeg kan for at Ingelin skal føle seg trygg når hun starter i ny barnehage.
Jeg håper derfor jeg kan komme i kontakt med de foreldrene som har barn på samme alder som henne og arrangere playdates i sommerferien.
Slik kan hun og vi bli kjent med menneskene som nå skal bli en del av hverdagen vår, livet vårt.
Og når hun har sin første dag i ny barnehage har hun forhåpentligvis noen kjente fjes hun kan finne støtte og trygghet hos.
Til syvende og sist gleder vi oss stort til forandringene som er i ferd med å skje. Nytt sted, ny barnehage, nye mennesker og sist men ikke minst nytt hjem.
Det skjer så mye spennende på alle kanter og jeg gleder meg til å fortelle dere alt her på bloggen i dagene som kommer.
God natt <3 Iselin
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg