Camping er for “harry” folk!

Det er det mange som sier, javel tenker jeg, da må jeg være griseharry, for campinglivet er fader meg helt konge!
Totalt undervurdert og en sann underholdning!
I helgen lånte vi min farfars bobil, en gammel traver av en røver ( både bilen og mannen forøvrig) , men som absolutt oppfyller de primære kravene jeg behøver i en bobil.
Jeg pakket selvfølgelig med ekstra pynteputer ( hvilket Tom bare ristet på hodet av ), duk og duftlys, jeg kjøpte til og med et teppe til å ha på gulvet, for å skape en koseligere og lunere atmosfære.
Ja rett skal være rett, selvom om det kun er for to døgn.
Campinglivet er fantastisk. Masse folk i joggedress og sandaler, trøtte tryner og jålete “billebaer” ( hun fra 7 søstre, for de som husker den serien)  unger som leker ute til skumringen faller på, mennesker som sitter utenfor teltene, vognene, hyttene eller bobilene sine når alle barna er lagt.
Tente lys, lukten av myggspray, lyden av skravling, lyden av stillhet.
Det finnes de som har det enkelt og det finnes de som virkelig har lagt sjela i vogna og forteltet sitt.
Jeg beundrer begge deler!

Brettspill og godiskos på kvelden <3

Høflighetsfrasen med hilsing på veiene er også en koselig greie blant campingfarere på farten.
Sjelden har jeg sett Tom så fornøyd som når alle han hilste på gjennom ruta hilste tilbake.
Han var en av “gutta” liksom. Bobilfararen!!!
Men grunnen til denne vanvittige herlige turen var selvfølgelig ikke noe annet enn Kristiansand Dyrepark.
Ingelin kan hele hakkebakkeskogen utenatt og nå skulle hun endelig få lov til å møte de store stjernene sine!
Før mitt andre bildebonanza fra sommeren 2015 setter igang, må jeg bare få skryte av hvor fantastisk denne dyreparken er.
Jeg var MINST like gira som Ingelin, om ikke mer!  Herregud for et sted, for en gjennomførelse, for noen skuepillere ! Ren magi!!!
















 Alt i alt en fantastisk reise gjennom en magisk verden for både store og små. Hit skal vi igjen, igjen og igjen <3
Iselin <3
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg