Sunn Pizza! Hallelujah!

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg endelig fått gutsen tilbake hva gjelder sunt kosthold i HVERDAGEN. Jeg gleder meg til å endelig spise fredagstaco og lørdagsgodt med god samvittighet.
Jeg har også tidligere nevnt at jeg misliker, nei vent, jeg hater å lage sunn mat hvis det blir for komplisert. Hvis det blir for mange ingredienser man ikke kan finne på dagligvaren, så blir jeg helt svimmel i hodet.
Jeg hater å lese matblogger også, jeg mister motivasjon og jeg ser for meg selv timesvis på kjøkkenet.
Jeg er dog blitt mektig inspirert om dagen, det kom helt av seg selv.
Og i dag kom jeg over en oppskrift på sunn pizza hvor bunnen var laget av blomkål.
Jeg har aldri spist en slik pizza og jeg har aldri laget en. Men jeg kastet meg ut i det.
Oppskrift bunn:
325 g blomkål
2 eggehviter
2-3 ss mager kesam
 
Jeg brukte dog dobbel dose av alt, hakket opp blomkålet og puttet alt i en blender.
Smurte så alt utover et stekebrett med bakepapir. Satte det midt i ovnen på 200 grader i 30 min. ( “Deigen” skal bli gyllen på toppen )
Ta den så ut av ovnen og la den kjøle seg litt ned.
Fyll på med det du vil ha på din pizza.
Jeg krydret litt tomatpurré som jeg hadde i bånn, så hakket jeg opp rødløk og paprika, vanlig skinke, mais og til slutt ekstra mager ost på toppen. Ha i ovnen helt til osten smelter.


Dette smakte faktisk veldig godt, og vil igjen bli brukt som et fast innslag i middagslista.
Jeg tenker at øvelse gjør mester, neste gang vil den smake ENDA bedre ! 🙂
Til dessert hakket jeg opp epler og hadde kanel over. Sykt god snacks !!!
Jeg er nå god og mett og sitter ikke å tenker på om jeg skal ta den isen eller ikke som ligger i fryseren. ( slik jeg har gjort i hele ferien og som jeg også da har spist )
Jeg håper dette kan være til inspirasjon til flere av dere, jeg er ihvertfall på en god bølge nå hva gjelder kosthold og holde meg unna sukker og kaker i hverdagen.
Sleng deg på du også!!
Jeg vil komme med flere enkle oppskrifter som jeg synes er verdt å dele etterhvert 🙂
Å ta vare på kroppen er å ta vare på humøret – ihvertfall for min del 😉
<3 Iselin
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg