Prosjekt hus – Frydenlundhaven <3

Det har jo vært litt stille hva gjelder oppdatering på husprosjektet vårt i det siste.
I sommerferien har det jo stått litt stille og det har vært deilig å ta litt fri fra det hele.
Men nå er vi i gang igjen!

Etter gjennomgang av gamle plantegninger av bygget ser jeg at tomta vår heter Frydenlundhaven! Herregud, vi har ikke bare en koselig adresse men et koselig navn på selve stedet vårt! Jeg er enda mer forelsket!!

Det skal dog nevnes at selvom vi ikke er på huset hver dag så er det jo andre ting som må ordnes.
Det er nemlig ikke bare bare å restaurere et verneverdig hus.
De rette matrialene skal bestilles i forhold til husets opprinnelige utseende, takstein, vinduer og panel, priser skal sammelignes og design skal godkjennes.
Foreløpig har vi kun holdt på inne i huset, men vi må snart begynnne utvendig.
Det er derfor tid for søknadshælvete!!
Nabovarsler skal skrives, sendes og godkjennes.
Plantegninger skal tegnes ( det er forøvrig gjort ), papirer på papirer skal skrives og fylles ut, det skal godkjennes og så må vi tålmodig vente på svar.
Det blir nok å gjøre i mellomtiden altså, så ikke bekymre dere for det!
I dag har jeg vært i huset og pælma ut murstein.
En jobb jeg har gjort ganske mange ganger før føler jeg, og den følelsen er helt rett, for jeg har gjort det før! Sykt mange ganger før faktisk!
Og slik er det når man holder på med et slikt vilt prosjekt.
Det blir liksom deja vu hver j#%@!a gang man går inn den døra.
For all rotet som man så fint røska ut og ble kvitt i går, ligger der på ny dagen etter.
Slik går det, man river, rydder og koster. Blir kvitt søppelet og så river man mer. Slik går nu dagan! Rundt og rundt!
Det skal dog nevnes at selvom vi ikke er på huset hver dag så er det jo andre ting som må ordnes.
Det er nemlig ikke bare bare å restaurere et verneverdig hus.
De rette matrialene skal bestilles i forhold til husets opprinnelige utseende, takstein, vinduer og panel, priser skal sammelignes og design skal godkjennes.
Foreløpig har vi kun holdt på inne i huset, men vi må snart begynnne utvendig.
Det er derfor tid for søknadshælvete!!
Nabovarsler skal skrives, sendes og godkjennes.
Plantegninger skal tegnes ( det er forøvrig gjort ), papirer på papirer skal skrives og fylles ut, det skal godkjennes og så må vi tålmodig vente på svar.
Det blir nok å gjøre i mellomtiden altså, så ikke bekymre dere for det!
I dag har jeg vært i huset og pælma ut murstein.
En jobb jeg har gjort ganske mange ganger før føler jeg, og den følelsen er helt rett, for jeg har gjort det før! Sykt mange ganger før faktisk!
Og slik er det når man holder på med et slikt vilt prosjekt.
Det blir liksom deja vu hver j#%@!a gang man går inn den døra.
For all rotet som man så fint røska ut og ble kvitt i går, ligger der på ny dagen etter.
Slik går det, man river, rydder og koster. Blir kvitt søppelet og så river man mer. Slik går nu dagan! Rundt og rundt!

Gleder meg til å kunne legge ut før og etterbilder etthvert! 🙂

Frydenlundhaven i mitt hjerte <3

Ha en nydelig dag dere!!
<3 Iselin
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg