Huset med sjel <3

I kveld er det stille før stormen.
Morgendagen skal by på et fruktfat av jenter samlet rundt et bord med godt i glasset.
Et knippe flotte damer skal samles og lufte nye og gamle ammepupper.
Det er lenge siden jeg har vært ute nå, skitt, det er lenge siden jeg i det hele tatt har konsumert alkohol!
Men slik er jeg da, jeg drikker aldri alkhol med mindre det er fest eller en eller annen form for arrangement.
Jeg er ikke den som drikker vin til middag eller tar et glass rødt eller hvitt på kvelden.
Jeg har rett og slett ikke behov for det, min kos finner jeg enten i lørdagsgodt eller en deilig fruktkompott.
Så mens jeg ligger her på sofaen og gleder meg til morgensdagens aften i Drammen by, vil jeg dele noen bilder fra husprosjektet vårt.
Det går sakte men sikkert fremover – men det er nettopp det som har gjort at vi så langt, er langt fra lei.
Flere av dere lesere har sendt meg meldinger på facebook og mail om at dere kjenner til huset, dere har enten hatt bekjente som har bodd der eller gått på SFO der i sin tid.
Folk jeg møter her i Åros vet alle om den koselige gamle rektorboligen – alle vet at vi har en helvetes jobb foran oss og alle vet at det kommer til å bli fint når vi endelig er ferdig.
Og det gjør vi også, det vil ikke bare bli fint, det vil bli vår drøm som går i oppfyllelse!  Å få muligheten til å restaurere denne boligen og tilbakestille den slik den en gang var i sin tid, er ihvertfall for meg en stor ære.
Vi skal så godt det er mulig ta vare på husets sjel, men med mye råte og ødelagt treverk, får man ta det som det kommer.
Vi koser oss ihvertfall gløgg i frydenlundhaven vår og på solfylte dager er det deilig å dra opp hele familien, Tom, Ingelin og meg og bare utforske tomta og huset <3

Et lite epletre i full bromst

Den gamle trappa er gravd frem. Den lå godt gjemt under jord, sand og ugress.

Ingelin hjelper til <3

Mamma og pappas lille hjelper <3

Min kommende kosekrok <3

Besøk i andre etasje 🙂

Min kommende kosekrok 2 <3

Ingelin og mor – morellpikene:)

<3 Iselin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg