“mom of the year”

Det er ikke alltid like lett å være mamma. Det er ikke alltid lett og være streng og sette grenser. Andre ganger kan det derimot være skremmende lett. Noen ganger føler jeg meg som verdens beste mamma! Vi har det gøy sammen, ler og leker, lager mat og baker sammen, tegner og maler, går turer og bader og alt er bare fryd. Jeg løser konfliktene med Ingelin på en riktig og pedagogisk måte og jeg humrer for meg selv når jeg hører folk klage over treårs-trassen.

Andre ganger føler jeg meg lusen. Jeg sitter kanskje for mye med pcen ( skriver innlegg til dere fine leserne mine ), når jeg heller burde levd meg inn i kjekke og stramme Brannmann Sam med henne. Jeg orker kanskje ikke lage mat fra bånn av og kliner til med ferdigmiddag. Jeg er trøtt og sliten og leggetiden kan bare ikke komme fort nok. Jeg løser konflikter på en særs dårlig måte og tålmodigheten -og lunta er svært kort.

Noen ganger er jeg sterk og rasjonell, andre ganger er jeg “svak” og følsom. Som feks under denne tilvenningen i barnehagen. Nå går det faktisk veldig bra, men det var en periode det var tøft for oss begge, Ingelin og meg.

På dager vi skal ha med frukt og mat selv, tenkte jeg derfor å gjøre litt ekstra. Slik at hun gledet seg til barnehagen, gledet seg til lunsj, gledet seg til å være med de andre barna.

På denne dagen laget vi matpakka SAMMEN. Det var kjempekoselig og Ingelin elsket det. Vi kuttet opp frukt og lagde brødskiver med det pålegget hun selv hadde plukket ut. Vi pyntet frukten og lagde små “kaker”.

Epler med pigger

Tomater med flagg

Frukt og bær-kake toppet med fargerike flagg og paraplyer 😀

Toppet det hele med en grønn og blå påfugl og en liten lapp til barnehagejenta mi <3

Med godt mot leverte jeg henne i barnehagen og hun kunne stolt vise frem matpakka da hun skulle legge den i kjøleskapet. Avleveringen gikk fint og vi klemte og kysset hverandre hadet.

Når det går så fint, så blir dagen så utrolig mye lettere. Man får mer energi og jeg følte meg virkelig som en lur og god mamma.

Det var Tom som hentet Ingelin denne dagen, da jeg jobbet sent. Når jeg kom hjem snakket vi om dagene våre og hvordan Ingelin hadde hatt det i barnehagen. Jeg fortalte han fornøyd om den fine morgenstunden vi hadde hatt sammen og hvor fint det gikk når jeg leverte henne. “Gjelder å være litt kreativ, vettu” lirte jeg av meg stolt.

“Ja du mener den fine matpakka og den kreative påfuglen din?” spurte Tom indirekte.

“Ja, den ja!” svarte jeg med et fornøyd blikk.

“Ja, den som Ingelin klarte å stikke seg i øyet med under lunsjen i dag” fortsatte han

Jeg dæva i to sekunder…

Det hadde selvfølgelig gått bra, ingen skade skjedd og det gikk fort over, men barnehagen informerte likevel om det når Tom hadde hentet henne.

“Ja, den ja” – mumlet jeg litt trist

Jeg gikk fra å være en stolt og fornøyd super-mamma til en betutta lorte-mamma på bare to sekunder!

Men hun hadde ihvertfall hatt en super dag i barnehagen om ikke annet. <3

Foto: Alessandra Langum

Mom of the year – her har du meg <3

Hun drikker selvfølgelig kun drue/blåbærsaft! Bare sånn for ordens skyld!

Ha en super dag – spesielt til alle dere flotte og supre lortemammaer <3 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg