Syk sa du?

I natt har vi vært våkne med ei lita frøken som har klagd -og grått over vondt i øret og hals. Det er så vanskelig når man da ikke helt vet hva man skal gjøre. Skal vi dra på legevakta, eller er det ikke så alvorlig som hun skal ha det til?

Jeg valgte å ringe legevakta, de kunne fortelle at siden hun ikke hadde feber, så kunne jeg ta det helt med ro. Er ikke uvanlig at de små blir tett i øra når de er forkjøla. Øre, nese hals liksom.

Så vi la en pute under madrassen for at hun skulle ligge litt høyere med hodet for å lette litt på trøkket. Hun fikk nesedråper og en halv paracet. Så satt vi der alle sammen, litt slitne og tittet på en liten familiefilm før vi la henne i seng igjen. Må jo også nevne at svigermor Hilde har en vidunderkur med salver og oljer som ble smurt bak ører, under føtter og på brystet. Ingelin liker det og hun sovnet endelig trygt og godt uten smerter.

Iløpet av natten kjente jeg selv at jeg var skrall i formen. Og når jeg våknet dundret hodepine og påbegynnende sår hals. Hvis det er slik Ingelin har hatt det noen dager, så er det ikke rart hun er dårlig tenkte jeg.

Hun krøyp opp i senga vår i dag tidlig. Klagde litt på øret sitt og la seg mellom oss ( les: oppå ) Jeg fikk igjen denne berømte “store” stripa mi langs veggen.

Nei, i dag blir hun hjemme fra barnehagen! Jeg sendte melding til barnehagen og registrerte henne som syk i skjemaet.

I dag skal vi kose oss inne og bare slappe av tenkte jeg:

Ingelin er i dårlig form

20150918_092655

Full pupp med andre ord! Jeg føler meg lurt! Men trøster meg med at den lille kroppen har ti ganger mer energi enn meg uansett form.  I skrivende stund har hun dog roet seg ned med “kong fu tre Tom” eller hva han nå heter , litt frukt og saltstenger.

Jeg har helt seriøst dandert dette så lekkert jeg kan, kun for deres øyne. Opphakket frukt i Hello KItty matboks , saltstenger frekt henslengt i et lyselilla plastkrus og et tent telys – kun for atmosfæren sin skyld. smokk i bakgrunn.

Flere som kjenner seg igjen i denne , eller er jeg bare überdårlig på å lese barnet mitt?

God fredag og god helg! Jeg elsker dere! <3

Iselin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg