Hvordan bli den beste utgaven av seg selv?

Ja , hvordan blir man det egentlig? For ingen er perfekte det vet vi. Vi har alle våre feil og mangler. Men vi kan alltids bli bedre på ting – vi kan bli en bedre utgave av oss selv!!

“Man elsker ikke det andre mennesket på tross av dets feil og mangler, men elsker det med dets feil og mangler”
Dette ordtaket liker jeg svært godt og det forteller en hel masse. For jeg elsker virkelig ikke Tom på tross av – men med hans feil og mangler -og jeg håper, tror og egentlig vet, at han elsker meg med mine feil og mangler.
Men hvis jeg kan bidra til at mine feil og mangler blir færre – ja da må jeg jo prøve det – ikke bare for han sin skyld, men for min egen.
For når jeg føler meg bra ( både på utsiden og innsiden ) så ER jeg bra!

Jeg skal ikke komme med belærende ord og tips til dere – jeg er ingen professor i faget, men jeg kan fortelle dere om hvordan jeg fikk åpnet mine egne øyne og sett på meg selv utenfra. Det høres kanskje rart ut, men det er sant – å se på seg selv uten-ifra kan være en fin tankevekker.

_ALE3478 copybw

Jeg elsker å prate om meg selv – de fleste mennesker gjør det. Derfor er det for meg superfint med en blogg – da får jeg klappet egoet mitt ekstra godt på hodet 😀

Jeg har gjennom mitt liv som voksen hatt mange oppturer og nedturer og ofte har jeg tenkt tanken på at jeg burde prate med noen. Jeg burde prate med noen som kun lytter. Jeg burde egentlig pratet med en psykolog – ikke fordi jeg er syk i hodet, slik mange forbinder dette med å gå til psykolog med, men fordi jeg trenger en objektiv samtalepartner som jeg kan miste huet helt til.

Det har selvfølgelig aldri blitt noen samtaler med psykolog, jeg har aldri helt turt det, men da jeg for noen uker siden kom i kontakt med en gammel barndomsvenninne, følte jeg at tiden var inne – ikke for psykologtime, men for personlig coaching!

Nicole Jaqueline Schmitz er en varm og trygg person som i tillegg til sin coaching-virksomhet er Roede-Kursleder! Her får man altså i pose og sekk ! 😉

Da nettopp denne dama foreslo en prøvetime, nølte jeg ikke et sekund!

Bildet er hentet fra nett.

Dagen var kommet og  jeg var både spent men samtidig veldig avslappet, jeg visste jo ikke helt hva jeg gikk til. Jeg hadde laget en idé i hodet mitt. En idé om at man hos en psykolog graver mye i fortiden for å finne ut hvorfor man har det som man har det i dag, mens en personlig coach ser fremover. Litt sånn: ok , dette er deg i dag – hva skal vi gjøre fremover?!

Og akkurat slik var det! Nicole lagde et “hjul” med punkter vi sammen kom frem til. Punktene var kategorier jeg per dags dato følte jeg kunne bli bedre på. Som feks: bloggingen, musikken, samboerskap, selvtillit osv osv. Jeg skulle så på en skala fra 1 til 10 fortelle hvor hen i landet jeg lå pr dags dato, og på samme skala fortelle hvor jeg egentlig ville ligge hen.

Det er viktig å presisere at man absolutt ikke behøver å ønske å ligge på en 10’er. I mange av kategoriene var jeg mer enn fornøyd med å bare ligge på 5. Det er viktig å sette seg realistiske mål man selv tror man vil klare – og leve med!

Jeg inviterer dere herved inn i min private time med Nicole. Den rosa linja er der jeg er i dag, den grønne er dit jeg vil.

Det ble selvfølgelig mye prat, spørsmål, konklusjoner og løsninger gjennom hele timen og jeg ble virkelig overrasket over å se meg selv, svart på hvitt, på et papir fremfor meg!

Det gikk opp et lys! Jeg ble ikke bare enda mer klar over hva jeg ville endre på og hva som måtte til for å klare å gjennomføre det – jeg ble motivert! Motivert til å bli en bedre utgave av meg selv – for partneren min, men aller mest for meg selv!

Takk Nicole , for en inspirerende og motiverende time hos deg! Du har virkelig fått meg til å tenke annerledes <3

Klikk deg inn her for å bli bedre kjent med Nicole.

Du kan også sende en melding eller ringe henne på  TLF 918 01 888 og be om en uforpliktende prat for å se hva dette dreier seg om.

Da får du som meg, en rask gjennomgang og noen fokusområder dere går igjennom. Jeg kan love dere at det er verdt det. Første gangen er gratis, så det helt ufarlig og man sitter igjen med en god følelse etterpå. Vinn-vinn kaller jeg det! 😉

Som min gode venninne Marte sier : Opp og frem!

xoxo Iselin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg