Sammen for en kreftfri Janicke! <3

Helgen nærmer seg med stormskritt. Høsten er allerede her, en mild, men frisk og nydelig høst. Til tross for at naturen er i ferd med å “dø” , er den mer fargerik og levende enn noen gang.

Facebooken min er full av statusoppdateringer om hvor vakker himmelen er i kveld – og den er det! Som et praktfullt maleri!

Hvor heldige er ikke vi som får oppleve dette – nyte dette deilige synet – dette livet!

Autumn

Hadde jeg ikke hatt barn, skulle jeg sikkert dratt ut i helgen –  feste litt med venninner. Drikke deilige drinker, danse, le – leve!

Jeg hadde garantert dratt rett i butikker etter endt arbeidsdag på fredag og handlet inn nye klær for denne lørdagen. Jeg er sånn – de fleste damer er sånn ( tror jeg ), at selvom klesskapet er fult så må man ALLTID kjøpe noe nytt når man skal ut. Det behøver ikke være mye, men det bør definitivt være noe !!! 

Jeg hadde handlet ny neglelakk fordi den jeg har hjemme vet jeg ikke helt hvor er og det er kjedelig hvis jeg ikke finner den og angrer på at jeg ikke kjøpte en ny, når jeg hadde mulighet. 172 kroner.

Jeg hadde kjøpt nye strømpebukser i tilfelle jeg ville gå i skjørt. Jeg har jo noen hjemme, men er ikke helt sikker på om de er fine. Jeg kjøper to – i tilfelle den ene rakner. 198×2 = 396 kroner

Siden jeg fortsatt ikke har handlet et nytt antrekk – økonomisk som jeg er – så kan jeg koste på meg litt nytt glitter og fjas. Dette kjedet på lindex var fint – og så billig da gitt. 179 kr.

Dette armbåndet hos H&M var dødslekkert! 149 kr.

Øredobber fra Gina. Nei det paret der var også fint  – og jeg mister jo øredobbene mine hele tiden. Og det må jeg også ha! 594 kr .

Hårspray, selvbruningskrem til ansiktet, neglelakkfjerner, bomullsdotter, ny bodycreme, you name it.

Iløpet av kort tid har jeg brukt rundt 2.000 kr på drit! Drit jeg allerede har eller som jeg ikke behøver.

Men jeg føler meg veldig flott – og mens jeg ler, skåler med mine venninner, skravler og nyter – nyter livet, lever livet !!- så er det noen andre som kjemper for det.

Når en person du vet hvem er rammes av sykdom – blir det hele plutselig mer virkelig. Når en ung jente på 26 år får beskjed om at kreften hun har er så aggressiv at det ikke lenger er annet å tilby en livsforlengende medisiner – da blir ting iløpet av få sekunder satt i et voldsomt perspektiv.

Bildet er hentet fra nett

Janicke fikk i fjor sommer diagnosen livmorshalskreft. Etter cellegift og flere behandlinger fikk hun i juni i år den fatale beskjeden om at videre behandlinger kun vil være livsforlengende.

Bildet er hentet fra hjemmesiden: Sammen for en kreftfri Janicke <3

Janicke måtte derfor se døden rett i øynene. Sine egne øyne. En ung jente som burde ha hele livet foran seg blir lenket fast til en virkelighet om å ikke kunne leve lenger. I Tyskland er det dog håp – der finnes flere behandlinger som ikke gis i Norge og de gir henne gode prognoser.

Men hva er prisen for et liv? Slike behandlinger i utlandet er svært kostbare og familien vet ikke hvor mye det vil ende på, de kan dog med sikkerhet fortelle at det er snakk om ihvertfall én million kroner!!!

Hele familien har bidratt med det de kan og Janicke har selv bidratt med alle pengene hun har spart opp gjennom hele livet. Men det er dessverre ikke nok. Dette er prisen på livet til Janicke.

Det er derfor nå er blitt satt igang en innsamlingsaksjon for denne unge tapre jenta, og jeg håper så inderlig at vi alle kan bidra litt.

Bildet er hentet fra facebooksiden: Sammen for en kreftfri Janicke <3

En neglelakk der, et armbånd der…. Det behøver ikke være mye, men det bør definitivt være noe. <3

For å lese hele historien til Janicke, vise støtte og gi donasjoner – gå inn på http://sammenforenkreftfrijanicke.blogg.no/ eller klikk her!!

Man kan også gi direkte donasjoner på kontonummer: 1503 664 2979

Vi setter også umåtelig pris på om dere går inn på facebooksiden: sammen for en kreftfri Janicke, og sprer budskapet slik at alle som vil, kan bidra <3

For spørsmål, kontakt: [email protected]

Jeg heier på deg Janicke!

I anledning oktober, høst, falne blader, Janicke og rosa sløyfe aksjon vil jeg igjen dele sangen jeg lagde til lille Ylva, som 06.11-2013 kun 7 år gammel måtte gi tapt for kreften. <3

http://https://www.youtube.com/watch?v=Pcwfba4I24I

Ta vare på hverandre og nyt øyeblikket – for ingen vet hva morgendagen vil bringe! <3

Iselin.<3

3 kommentarer
    1. Godt Nytt År!

      Ta en titt på You Tube..” kost og helse og julefett”
      OBS! Det han foredrar.. er Lavkarbo!! Lite sukker og mere fett. Det er viktig og kutte ut sukker i kostholdet. Søk på you tube..”suger is poisen”
      Det hevdes at sukker er fòr til kreft /canser. Forøverig ta en titt på bloggsiden til: Kostdoktoren.se På de fleste matvarer er det innholds fortegnelse. Varen skal ikke inneholde mer en 5g /pr 100g.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg