Fra stiletter til vernesko!

Jada, det kommer noen saftige skriverier snart. Om ting dere rynker på nesa av, ler av eller blir flau av. Men jeg må først få lov til å si at jeg er i en tilvenningsfase om dagen. Jeg må tilvenne meg min nye arbeidsplass! hehe.

Dagene går i ett, og dagene går altfor fort. Når klokken er slagen 1600, så vil jeg egentlig sitte der litt til. Men jeg kan jo ikke alltid det – køen på vei hjem må gjennomføres, barn må hentes, mat må handles og familietiden skal nytes.

Men poenget er uansett at jeg koser meg på jobb! Mulig tiden flyr fordi jeg er såpass ny at ting tar litt tid å få gjennomført. Kanskje går dagene altfor tregt når jeg endelig kan ting utenat – med bind for øynene, opp/ned eller bak/frem!  Men jeg tviler 🙂

Det er så mye som skjer og jeg har så mye å lære. Gutta er så snille og tålmodige – både på kontoret og i bransjen generelt. Dette er en jo helt ny verden for meg!

Jeg er jo vandt med garderobehumoren til gutta, jeg tåler en del og er ikke så “nøye på det”, men dagen i dag overrasket til og med meg. Jeg var blitt invitert bort for å se på en mobil steinknuser og en siktemaskin. Jeg visste jo hvordan noe av det skulle se ut, men det var noe helt annet å se det i virkeligheten! Å klatre opp på maskinene, blir forklart og vist de forskjellige funksjonene og delene. Å befinne seg på en steinknuser når motoren brøler var faktisk helt rått – og det UTEN stein som ble knust!! Jeg ble så gira! Jeg fikk liksom en enorm respekt for maskinene. Jeg mener det! Jeg dæver av meg selv, men adrenalinet begynte å pumpe og jeg ble skjelven!

Haha, herregud jeg tror jeg dåner! Hvem skulle tro det?: At jeg skulle føle meg som et lite barn på tivoli av å gå rundt på et tåkete pukkverk. At jeg i det hele tatt skulle vite noenting som helst om sikteduker, mantler og knuseplater. At jeg noen gang skulle eie et par vernesko og en selvlysende varseljakke. At jeg skulle bli gira av å se store maskiner i aksjon. At det skulle kile i tissen av steinknusere!!

Takk, Scandiamaskin – for at dere gir meg denne muligheten – denne nytelsen! 😀 <3

Oppi her var jeg da. Passer meg perfekt – med min lidenskap for høyder!

20151016_095448 20151016_095433 20151016_104353

God helg!

Hilsen yrkesskada etter 14 dager!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg