Hvem faen er du?

Ja hvem faen er du?? Har du noen gang tenkt over det? Hvem er du egentlig? Hvilke rolle har du? Hvordan er du, hvordan oppfattes du?

Jeg er jo meg, ei snill men brutalt ærlig jente. Jeg er forfengelig og opptatt av utseende men snakker også rett fra levra og blåser i om folk synes det blir for drøyt eller ekkelt. Fakta og sannheter er som regel ekkelt å høre . Jeg tar mye plass og ler høyt – jeg mener, sånn skikkelig høyt! Men jeg er også en veldig ydmyk person og en håpløs romantiker.

I dag har jeg tilbragt hele dagen med herlige kolleger på Olympiatoppen.

Her har vi sammen med Ole Petter fra Ottersen Coaching blitt coachet gjennom et 8 timers kurs om lederstil og service. Det hørtes i starten kanskje litt ut som en tørr kneipbrødskive med svett gulost, men det var ikke det. Langt derifra! Jeg har sittet med store øyne måpende munn i hele dag. Mange lys er blitt tent og jeg er virkelig facinert over hvor spennende og interessant det hele var.

Vi utførte en test som igjen skulle vise til hva slags ledertyper vi var eller ER.

Jeg er jo en tøff jente, mener jeg ihvertfall selv. Jeg har ben i nesa og sier ifra hvis jeg mener noe er urettferdig eller galt ( etter jeg har grått en liten skvett ) for jeg er tydeligvis ikke så hardfør som jeg trodde og ifølge testen viste det seg at jeg var en typisk GARTNER.

Gartneren er en fin ledertype det:

  • H*n har makt til være emosjonelt trygg på seg selv og andre og kan bygge sterke relasjoner.
  • Styrker kontekster gjennom følelser og oppmuntring og tro på andre. Skaper en følelse av selvtillit, rikdom og overskudd
  • Ser på alle som likemenn / – Kvinner.
  • Opptatt av samfunnet og å få relasjoner til å fungere godt,
  • Bryr seg om hvordan folk oppfører seg mot hverandre
  • Tar vare på andre på en moderlig måte.
  • Tror på at alle mennesker har en god kjerne
  • Mener at når individer føler seg verdsatt og stoler på hverandre blir de mer motivert og villige til å ofre noe for fellesskapet.
  • Åpne og til å stole på.
  • Velutviklede sosiale antenner
  • God til å samarbeide og ivareta nettverk.
  • God lytter og kommunikator.
  • Opptatt av å skape gode team og god bedriftskultur.
  • Omfavner læring, gjensidig ansvarsfølelse og synergi hos andre.
  • Kan fungere som et moralsk og etisk kompass i en organisasjon.

Baksiden av denne medaljen eller skyggesiden som det så pent ble kalt er at en gartner ofte

  • Tar kritikk personlig
  • Føler seg ansvarlig for ulikheter mellom mennesker
  • Konfliktsky
  • Forsøker å skape harmoni ved å ikke utfordre
  • Beskytter seg selv ved å være unnvikende
  • Holder tilbake informasjon og unngår å utfordre ideer de ikke er enige i.
  • Bundet av til forventninger fra familie, kolleger og andres agendaer
  • Fyller hverdagen sin med å hjelpe andre
  • Distanserer seg og blir fjern
  • Forsøker gang på gang å vise at de er verdt noe
  • Opptatt av å fremstå bra og stadige bekreftelser fra andre.

Så beinet jeg har i nesa er kanskje ikke så hardt som jeg trodde – jeg er kanskje mykere på innsiden enn jeg er hard på utsiden.

Så etter en slik dag begynner jeg virkelig å forstå hvem jeg egentlig er – men hvem faen er du? <3

Deler av Scandia Maskin gjengen! <3

<3 Iselin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg