julekorta som åkte åt helvete!

Julestrien har innhentet oss alle, det skal kjøpes, det skal ordnes, bakes, vaskes, pakkes og stresses.

Heldige meg tenker jeg noen ganger, jeg bor tross alt hos svigers –  og tro meg, her blir det vasket og bakt, ryddet og brettet – men ikke av meg.  Så ja jeg ER heldig! Jeg er heldig som slipper å tenke så mye på den delen av julestria, men det er nok av andre ting.

For det første skal jobben på jobb gjøres og det er ikke alltid like lett. Gaver skal kjøpes og pakkes, musikk skal lages,  møter skal gjennomføres, blogg skal skrives, folk skal tilfredstilles , tiden skal nytes og ja…jeg holdt på å glemme:  Vi har et sabla hus som skal bygges!

Mødre ( spesielt ) deler om seg på sosiale medier om julekalendere og gaver, juleverksted og kakebaking, pepperkakehus og pynt. De som liksom har vært så fornuftige å laget en “opplevelseskalender” får meg til å føle meg som verdens dårligste mamma. Jeg har ikke sjans i havet til å gi Ingelin fantastiske opplevelser hver dag. Jeg skjønner at det skal få fokuset vekk fra det økonomiske presset rundt dagens julekalendere og jeg hyller dere som lager og gjennomfører en slik kalender – det ER virkelig fantastisk – Men jeg blir faktisk svett i sprekken og samvittigheten smyger seg innpå her jeg henslengt i halvsøvne ser på Julekongen med Ingelin. Jeg burde jo vært på skøytebanen, akt på snøen som ikke eksisterer eller hatt tidenes juleverksted.

Ingelin får gave og en liten sjokolade hver dag altså, og jeg har igjen mestret det å svi av over to tusen kroner på “smågaver” til kalenderen for at det ikke skulle bli for dyrt!! I tillegg har jeg tegnet en kalender som Ingelin får lov til å krysse av hver dag – samtidig som vi teller høyt ned til dagen julenissen skal komme. Utrolig nok er det denne kalenderen hun er mest i ekstase over .

Det enkle er ofte det beste 😀

Julekortet har vi også blåst i , i år.  Jeg har rett og slett glemt å bestille de i tide og det er jo ikke noe vits i å bestille nå, da får jo ikke folk det før neste år uansett. Så i år blir vi den kaotiske familien hvor ting er litt sånn på halv tolv, kurver og esker her og der , ingenting  er på en fast plass og julekortene som jeg jeg så gjerne ville sende , ble aldri lagd. De åkte rett og slett rett til helvete!

Jeg har dog lyst til å nyte julen etter beste evne, for jeg er så vanvittig glad i denne høytiden. Jeg skal nyte hvert eneste sekund i ferien. Nyte det at jeg faktisk ikke har et eget hjem og blir vartet opp hos svigers. Jeg skal ikke stresse med de siste gavene og jeg skal nyte bildene fra fjorårets julekort og ringe julen stille og fredelig inn <3

 

God jul kjære venner, lesere og lyttere <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg