Ulempen med å gå ned i vekt!

Å gå ned i vekt har vært utrolig bra for meg. En ting er hva man ser i speilet, det er veldig godt å SE forandringene, det er godt å få på seg de klærne man vil og faktisk føle seg fin, men mestringsfølelsen man får under en slik omstilling er det beste! Det å bli sterk både fysisk og psykisk har gjort meg veldig godt. Ikke har jeg bare et sunnere forhold til mat , men også til kroppen. Jeg vet at jeg ikke var stor som et fjell før. Jeg var stor, men med riktig klær, var det ingen som tenkte sånn veldig over det, tror jeg ihvertfall. Men jeg var jo ikke lykkelig.

Å investere i en PT er noe av det lureste jeg gjorde!!! Det har forandret livet mitt totalt. Jeg fikk øynene mine opp -og det sparket i ræva jeg så inderlig trengte!

Jeg brukte ca 6 måneder på å gå ned 16 kg! de første 10 kg ble borte etter 3 mnd!!! Jeg trente kun to timer i uka, men det var knallharde styrkeøkter og jeg var beinhard med kostholdet mitt. Etter disse 6 mnd og fram til i dag, har jeg kun “jobbet” med å holde vekten der den skal være. Jeg passer på hva jeg spiser, men sprekker innimellom, jeg koser meg som en gal på lørdager og jeg trener mellom 1-2 ganger i uka. Jeg ofret mye de første 6 mnd, men herregud så deilig det har vært. Det går faktisk an!!

Det har med andre ord vært så utrolig mange fordeler for meg når det gjelder denne vektnedgangen, ulempene på sin side er færre, men når jeg først oppdaget en av dem, holdt jeg på å tisse på meg av latter!

Igjen handler det om hvordan man kan fremstille seg på bilder kontra hvordan man ser ut i virkeligheten. Bildene som følger er ikke fordi jeg liker å vise meg naken , men fordi jeg synes det er viktig å vise både gutter og jenter hvordan virkeligheten faktisk er.

Når jeg står foran speilet og ser på hva jeg har fått til, nikker jeg fornøyd til meg selv -til tross. For ja,  huden er blitt mer slapp på magen og puppene mine trenger straks gjenoppliving.  Makan til tomme teposer!! Men så lenge jeg hever brystkassen opp – ser de faktisk unge og livlige ut igjen. For å ikke snakke om når jeg tar hendene over hodet! Da ser de riktig så fine og runde ut!!

Ja slik kan må få livløse vafler til å se riktig så levende ut igjen. Men det var ikke før jeg kom hjem fra trening i går og lente meg på baderomsbenken av ren utmattelse, at jeg så hvilke effekt den nye livsstilen har gjort med meg, eller puppene mine..

Altså, jeg dæver! Hva er dette for noe? I denne posisjonen har jeg plutselig fått to slappe ballesteiner!! pungbryst liksom! Jeg forstår jo nå hva disse stakkarne har vært gjennom, brystreduksjon, amming, Toms overivrige befølinger og vektdreduskjon. De skal ha for at de fortsatt orker å henge på.

Men slik er det bare, man kan ikke få i pose og sekk, dog det egentlig er akkurat det jeg har fått, en pose og en sekk.  Men ærlig, slik er det. Kroppen min er i forandring og jeg hadde jo ikke akkurat forventet å få større pupper av å trene. Jeg er tilfreds slik tingenes tilstand er. Kroppen blir eldre og kroppen forandrer seg, man må bare klare å akseptere  og RESPEKTERE dette fantastiske maskineriet. Den må stelles og behandles med omhu. Det fortjener den. Den flotte kroppen vår. Men en ting er sikkert: Doggystyle foran speilet skjer ikke uten BH!

 

Ha en vidunderlig helg! På mandag kommer den offentlige invitasjonen til releasefesten! <3

Klem fra “Treningsfrue” og vaffelpungen <3

DA538D4F-FEF6-4BD8-8AB84F46121125EC-A2BB48AB-3F9A-4D76-94535AD6CBD81D02

 

 

36 kommentarer
    1. Hahaha, tusen takk for en sårt trengt latter!! Dette var første turen min inn på bloggen din faktisk, men det skal jeg jaggu fortsette med. Digger at du tør – og måten du skriver på er jo bare priceless. Stå på ??

    2. Jeg ramlet tilfeldig over bloggen din. -og du a meg…du er fresk 🙂 tror jaggu jeg må fortsette å holde et øye med deg, du ga meg opptil flere fniseanfall av innleggene dine. Fortsett å poste innlegg????

    3. FANTASTISK!!! Kjenner meg igjen her altså! Og hurra for sterke jenter som tør å vise virkeligheten! Digger bloggen din, gleder meg til nye innlegg????????????

    4. Datt tilfeldigvis innom bloggen din og Der Fikk jeg meg en god latter??Og jeg kjenner meg så godt igjen.. Har selv gått ned 15 kg nå,og kan si at brystene også nå kaldt slipsene, ballesteiner eller pungbryst har fått gjennomgå!!?? Har alltid hatt store tunge bryst (noe de enda er,bare litt slappere) og har fått igjennom en eventuelt brystreduksjon med løft av staten.. Så blir spennende å se hva de kan gjøre med pungbrystene mine etter vektnedgangen ??

    5. Ha ha…..godt å se det er fler….hehe… Prøv å stå i planken uten noen klær på, da følte jeg både magen og puppa fulgte tyngdekraften på aller høyeste plan….hehe ????????

    6. Så hyggelig at du datt innom ?? Takk for fine ord! ? får du dekt brystreduksjon bør du sterkt vurdere det! Jeg fikk dekt og angrer ikke et sekund ?? så deilig å ikke bare være et stort stykke bryst ?? Lykke til ????

    7. ha ha kjenner meg igjen etter å ha gått ned 58 kg. verken rumpe eller pupper ?? Lykke til videre! 😉

    8. Kjære deg. Utrolig vakker er du uansett virkelig uansett. Håper du fortsetter å kunne føle deg komfortabel i den kroppen du har fått utdelt.

    9. Wow!! 58 kg!! Det er jo helt fantastisk ?????? Fantastisk bra jobba!! ? da gjør det liksom ikke at noe henger litt her eller der ?? sånt blir jeg imponert av altså !! Kos deg videre I din nye kropp ??????

    10. Herre jemini, dette var fantastisk bra skrevet ,sånn rett ut å ikke kjedelig å lese. Dro på smilebåndet her ja. Veldig bra jobba. Nå fikk jeg enda mere lyst til å trene denne slække kroppen oxo. Lykke til videre. ????

    11. Herre jemini. Det var knall bra skrevet. Å så flink du har vært. Fikk ikke mindre lyst til å få denne slække kroppen til å bli litt mindre nå hihi. Dro på smilebåndet nå ja. Lykke til videre.

    12. hæhæ, AMEN! Lo så jeg grein her! fantastisk å se selvironien ?? jeg brukte 85 c når jeg var høygravid for 2,5 år siden, og bruker nå 70 c , så det er ikke alltid like kult å gå ned i vekt ??

    13. Fantastisk, for ei herlig jente du virker være! ???? Tok ikke mange linjer før tårene sprutet av den genuine latteren som kommer når noe er så hysterisk morsomt og spot on! ?????? Kjenner meg SÅ igjen. Takk, hvilken glede det blir å følge deg videre. Keep it up, you’re one of kind!?????

    14. Fikk en hærlig start på uka når jeg leste om pungpuppen?? Liker at du er så ærlig ?? du skriver selv at du var streng med kosten i starten av slanke prosessen. Hva spiste du da?

    15. Respekt og utrolig motiverende lesning????. Skulle ønske jeg fikk den motivasjonen du har, jobber med saken??

    16. Takk for hyggelig tilbakemelding Eva ?? kostholdet mitt bestod da av ( og gjør vel egentlig det fortsatt ) av kun vann som leskedrikk. Litt vin på lørdager hvis jeg skulle ut. brød og kornprodukter kun 1 gang om dagen. Kun godteri på lørdager etter kl 1800 og innen kl 2200. Ikke noe mat generelt etter kl 2200. Og jeg spiste heller ikke frokost før kl 1130. Men det kommer an på personen. Er du kaffedrikker. Så kun svart kaffe og ikke sukker I te osv. ?? ellers spiser jeg alt av frukt og grønt og så mye jeg vil ???

    17. Du er klin gæærn! Jeg ELSKER det! Fortsett sånn! Du har fått meg til å få trua, og jeg har begynt å trene og legge om kostholdet fra og med søndag forrige uke. Nå er det nok!

    18. Jeg er også første leser av bloggen din og i det hele tatt første bloggen jeg gidder å lese!
      Du har så bra temaer som mange sikkert vil ut og frem med men her sier du det altså på den mest perfekte måten. Digger deg uten å kjenne deg, og føler nesten vi er litt like på sett og vis når det gjelder å sakke fra levra. Bortsett fra at jeg ikke er så tøff som en skriver det. Ikke nok med det er du drit pen, og ikke minst fine klær og motivasjonstips til oss som virkelig trenger det. Klem fra enda en som digger deg!?

    19. Hei
      Kjenner meg så godt igjen! Har en sønn på 2 år og ei jente på 1 år… Hadde normale bryster, fikk kjempestore bryster med melk og nå…. Bh’ene mine jeg brukte før passer ikke lengre… Så vil si at at jeg har gått ned to bh str…. Og uten bh henger de bare der.. Takk for en ærlig innlegg med humoristisk vri!

    20. Mari: så koselig du likte innlegget ?? ja BH-størrelsene har vært mange, og flere skal det bli ?? la de henge og vær fornøyd med det , tenk på jobben de har gjort. De fortjener å slappe av litt ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg