Husprosjekt og mensenbøtte!

Jeg kan jo ikke bare skrive om hengepupper og kvinnekamp. Det er jo så mye annet som skjer om dagen også. Huset for eksempel.

Ja herregud – huset! Det er det lenge siden jeg har oppdatert dere på.

Mye av grunnen til dét er at det blir gjort ting hver eneste dag, men at man ikke ser så mye forandringer fra gang til gang.  Tom jobber på spreng, dag ut og dag inn, men når man står midt oppi alt kaoset blir man litt blind på alt man faktisk har gjort. Og Tom – han har gjort mye! 

Det er ikke før jeg ser tilbake på gamle bilder fra i fjor – at jeg ser hvor mye som faktisk har skjedd. Hvor falleferdig og forfallende denne gamle skolestua egentlig var og hvor utrolig fin den er på vei til å bli. Vårt lille hjem <3

Jeg gleder meg til å sette meg ned og samle sammen alle bildene jeg noen gang har tatt under denne oppussingen og se på prosessen bit for bit. 

Jeg gleder meg så vanvittig til å ha mitt eget hjem igjen. Tente lys og fyr i peisen i min egen stue, matlaging på mitt eget kjøkken. Sove i min egen seng og ikke minst sammen med Tom. Herregud som jeg gleder meg til å kunne sove sammen med Tom igjen – for det blir det ikke så mye av i disse dager. 

Jeg gleder meg til å ha et bad med plass til mine egne ting – et bad hvor jeg kan drite på min egen do og hvor jeg har min egen søppelbøtte!

Ja du hørte rett – jeg gleder meg så sykt til å ha en egen søppelbøtte. Alle mine kvinnelige lesere vil jeg tro forstår dette. Noen vil kanskje rynke på nesa og si jeg er ekkel og at de absolutt ikke kjenner seg igjen. Vel – jeg tror dere lyver – hehe. For det kan vel ikke bare være meg som har det slik? Jeg unner nemlig ingen å blande seg oppi den søppelbøtta der når tante er på besøk.  

Jeg mener: Jeg har gått til innkjøp av driteposer til bikkjer  – for å pakke pakke bort og knyte igjen alt av bevis – jeg forsegler! Om jeg allikvel ikke tømmer søpla etter et dobesøk – så er jeg kjørt. En søppelbøtte kan faktisk ikke stå en hel dag på varme fliser med brukte tamponger i – ikke uten at folk skal klare å lukte hva vi egentlig er lagd av. 😀 

Tom sier han absolitt ikke vil vite om dette – ikke overhodet – ” Du har sett meg føde, din nisse, dette tåler du” smiler jeg tilbake. Mensen er like naturlig og faktisk mer renslig enn all lukta dere mannfolk stolt skyter ut mellom rumpeballene deres, så litt mensenpreik – ja det får dere pent tåle! 😉

Likevel har jeg en sperre for at andre skal tømme denne søppelbøtta når jeg har mensen. Tom kan faktisk holde seg helt unna.  Men så har det seg jo slik at jeg har en svigermor som tømmer søpla før jeg i det hele tatt har rukket å tørke meg. Det er jo et luksusproblem vil jeg si, men jeg gleder likevel til å ha min egen søppelbøtte.  Min helt egne private mensenbøtte – som ingen skal stikke nesa si i. 

 

Jeg gleder meg så vanvittig til ALT et EGET hjem måtte innebære. Og det VET jeg at svigermor og svigerfar gleder seg til også – for vi er jo ikke akkurat noen sjenerte sjeler som lusker stille rundt. Vi ønsker jo ikke å være til bry, men vi vet at vi i aller høyeste grad er det. 😀  

Men det vil bli rart også. For jeg kommer til å savne å kontinuerlig ha mennesker rundt meg. Å komme hjem etter en lang arbeidsdag til et varmt og godt hjem med ferdigdekket bord. Hvor tøyet vårt er blitt vasket og brettet, hvor maten er handlet inn og hvor Ingelin ALLTID har noen å underholde. Et hjem hvor vi alltid har barnepass – dersom det er krise og et hjem hvor man aldri føler seg alene. 

Jeg kommer til å savne varmen og kjærligheten, humoren og galskapen. Jeg tror fader meg jeg kommer til å savne å få mensenbøtta tømt. 

Ha en nydelig dag. 

Xoxo Iselin 


Dere kan jo bare tenke dere alt rivningsarbeidet vi har gjort innvending! Hva tenkte vi egentlig på?! 😀


Råttent og brent treverkr rundt pipa


Nytt tak kom på plass i høst


Bare å få vinduer på plass skaper følelsen av et hjem 😀 <3


Friskt og sunt panel er nå på plass rundt hele huset <3


Frydenlundhaven i mitt hjerte – herregud som vi skal kose oss her <3
 

5 kommentarer
    1. Så moro å se!!!! Jeg skal ta meg en tur å titte når benet mitt kan klare å gå lange turer igjen 😜 Flinke dere er!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg