Hvem vil være med meg på en sunnere hverdag?

“Stay tuned” skrev jeg i går og la derfor på meg et press om å skrive i dag, hehe. 

Men i dag skal jeg ikke skrive så altfor mye egentlig.

Bare holde dere litt oppdatert på min sunnere hverdag.

Første dag er gjennomført! Det er så deilig. Jeg sprakk ikke en eneste gang i går. Ikke noe saft, ikke noe småspising fra Oboy-pakken eller sjokoladen som ligger i kjøleskapet. Jeg spiste ikke engang en dråpe med dessert da Tom og Ingelin trøkka i seg vaniljeis med krem – sjokoladepulver og to forskjellige sjokoladesauser!!

Jeg la meg tidlig og spiste derfor ingenting etter kl 2200. Eller det har jeg alltid vært flink til – å ikke spise etter kl 22.00, men jeg slapp å måtte kjenne på søtsuget etter kl 22.00 ;D

Dagen i dag har derfor gått enda lettere. Jeg vil jo ikke ødelegge den dags-lange sunne linjen jeg nå har påbegynt, hehe.

Etter så lang tid er jeg endelig på rett vei igjen – virkelig. Jeg føler at nå – nå skal jeg være flink! Det var ikke mer enn et par motiverende ord fra en leser som løste knuten på tråden. Du vet hvem du er <3

Dette gjør at jeg også ser verdien i det å være god mot hverandre. Så mye det gir! Noen gode ord, et lite kompliment, et smil, et hei.

Vi må alle være gode mot hverandre, det koster så lite, men gir så vanvittig mye!


Foto: Trond W. Andersen
 

Jeg kjenner nå virkelig hva et godt kick i ræva gir og jeg ønsker så gjerne og gjøre det samme for de som virkelig ønsker det. Men hvordan gjør jeg det? Hva kan jeg hjelpe til med?

Det første som slo meg er at det ofte hjelper å være to. Enten det er meg og Tom som jobber målrettet mot noe sammen, eller meg og en personlig trener. Jeg behøvde ihvertfall en som jeg kunne bevise noe for. En som kunne skryte av meg når jeg selv følte jeg ikke dugde. 

Jeg tenkte derfor at det kanskje kunne være en idé å lage en egen facebookside? I første omgang kun for mine kjære kvinnelige lesere. Som ønsker å komme igang med et sunt kosthold og eventuelt trening. Alle former og størrelser er velkomne og her kan vi sammen rose, støtte og hjelpe hverandre over den tunge dørstokkmila. Litt som en trenings og kostholdsdagbok. Vi kan gråte sammen og le sammen – innse at vi er forskjellige og at det finnes flere former av en sunn kropp.

For én ting er sikkert. Jeg hadde aldri vært så flink hvis det ikke hadde vært for at jeg visste at flere øyne så på min reise og mitt ned-i-vekt-prosjekt. 

Det er bare et forslag – som kan hjelpe og motivere <3

Hvis jeg får minimum 5 stykker som sier at dette er interessant, så kan jeg lage en side som egentlig bare går av seg selv 😉 Dere kan for eksempel sende meg en mail på [email protected]

Bare et forslag  – jeg er ihvertfall i gang uansett – så det er bare ment som et forslag 🙂

I morgen venter barnebursdag og kaker og hadde jeg nå over en lengre periode levd sunt så hadde jeg unt meg kaker og godis midt på lyse dagen, men siden jeg nå akkurat har begynt igjen, må jeg være streng med meg selv. Ikke noe juks. For jukser man bare denne ene gangen, er det så lett å gjøre det igjen – ihvertfall for meg – klarer jeg å holde meg ? Klarer jeg å vente med søtsaker til etter kl 1800?

Det får dere vite i morgen :S 

God helg herlige vesner! <3

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg