Her er årets bunad! :)

Herregud det er ikke altfor lenge til jeg runder 1 år som blogger! 1 år med den beste hobbyen jeg noen gang har hatt.  Det er den beste terapien jeg noen gang har hatt og jeg har faktisk lært veldig mye om meg selv. Både når det gjelder å takle motgang og medgang <3

Mitt første innlegg skrev jeg 16 mai i fjor – tok meg liksom tid til det midt oppi alt stress med planlegging og stryking av skjorter. 

Ja 17 mai er alltid litt stress, spesielt for oss som ikke evner å ære ute av huset før hele festen er ferdig i byen. I år derimot. I år skal vi være på plass! Feire nasjonaldagen i herlige Drammen by.

Jeg har lenge ønsket meg en stakk. En skikkelig raus stakk fra Telemark, men som halvt tysk har jeg også en stor kjærlighet for den tyske folkedrakten. 

Ingelin har derfor i år fått lov til å velge sin helt egne tyske “bunad” – og jeg – jeg har valgt en ny en som matcher hennes! I fjor hadde vi de typiske draktene i hvit, beige og sort. Lin, bomull, semsket skinn og edelweiss-smykker. Tysklands nasjonalblomst. I år har jeg valgt noe med litt mer farger og siden Ingelin valgte en med rosa og blåe ruter , ble det blå på meg i år.

Jeg har selvfølgelig også bestilt ekstra strikkegenser til å ha over – og ulltrusa blir enda ikke pakket bort. Jeg ber til høyere makter om at vårværet snart kommer for fullt. Så nå er kjoler, forkler, underskjørt og bluser på vei i full fart – håper bare inderlig jeg har de her i tide 🙂

Hva synes dere om en den tyske folkedrakten og skal dere selv ha bunad i år, eller blir det vanlig pentøy? :)<3

God helg!

Klem Iselin <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg