17 mai er vi så glad i! <3

Hipp hipp, hurra!! For en fantastisk dag! 17 mai er fabelaktig og for oss i tyske folkedrakter er det ekstra deilig når solen skinner slik den har gjort i dag.

Jeg orker dog ikke å styre så mye rundt 17 mai og når man ikke har et eget hjem, roer man ihvertfall helt ned. Jeg gleder meg enormt til neste 17 mai – hvor vi kan ha dekket frokostbord i vårt eget hjem – gå i tog her i Åros og være med på lekene for å så tusle hjem til huset og nyte resten av feiringen der. 

Folk tror det kanskje ikke – at jeg – som i meg selv er et vandrende virrvarr av et sirkus, som elsker folk og leven – faktisk ikke orker dette på 17 mai. Jeg gjør ikke det. Trange folkemengder – kø, utålmodige og tissetrengte barn som søler ut drikken i glassene ved uhell. Nei – jeg orker det ikke i lengden. Jeg orker ikke stappe meg selv inn i et overfylt lokale – hvor barna iløpet av ventetiden både er blitt grinete og trøtte.

Misforstå meg rett. Jeg elsker liv og røre og jeg elsker å se at byen bugner av festglade mennesker i finstasen sin. Men jeg elsker også å kunne nyte godt selskap på et sted hvor man har litt albuerom. Hvor man ikke må krype under bordet for å komme seg på do og hvor barna kan løpe fritt rundt og leke mens man selv nyter deilig mat og noe godt i glasset. 

Vi har funnet et slikt sted!

Et sted hvor plassen og “dansegulvet” er stor, hvor maten er nydelig og desserten magisk. Et sted hvor dugnadsånden og engasjementet hamrer, hvor happyour på is for barn under 15 år er en realitet. 

Det er kanskje ikke det mest luksuriøse stedet, men det har sjel og det har varme. 

Med livemusikk, sol og godt selskap kan selv gråstein bli til gull!

Takk til Drammenselvas venner som år etter år bidrar til fantastisk 17 mai stemning på elvekaféen! Vi rett og slett elsker dette stedet! <3


Min farmor og bestefar – Ingelin sine oldeforeldre  – som hun har pyntet for anledningen med verdens vakreste ugress 😀 <3 

 


Hun har begynt å posere!!!

 

17 MAI – i dag var du ekstra vakker! 

Küsschen <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg