Hva tjener jeg egentlig på bloggen?

Hva tjener jeg egentlig på denne bloggingen min?

Er det en bi-inntekt – er det selve inntekten min, eller er den kun en fin betalt hobby?

Svaret er nada! Jeg tjener null komma niks uten tips. 😀 Jeg tjener ikke et eneste rødt øre på bloggen min! Da gir det kanskje også litt mer mening at jeg ikke skriver nye prangende innlegg hver eneste dag eller flere ganger om dagen.

Men hvorfor gjør jeg det da? Hvorfor gidder jeg å bruke tiden min, energien min,ja – bekymringene mine på en liten blogg? En blogg jeg ikke tjener noenting på ?

Svaret er enkelt – eller…Jo det er det.. Jeg ønsker å inspirere, hjelpe , trøste, skape dialog, debatt eller bare en indre ro rundt ellers tabubelagte temaer.

Jeg ønsker å få folk til å forstå – eller ihvertfall tenke annerledes rundt ting. Jeg ønsker å skape trygghet, latter og glede rundt temaer som for mange er flaue å prate om. Jeg ønsker å hylle kroppen, men også formidle at det er helt OK å føle seg dritt innimellom.

Jeg ønsker å sette spørsmålstegn ved ting vi som samfunn ofte bare godtar. ” Sånn er det bare” liksom. Hvorfor gjør vi det? Hvorfor godtar vi bare? Er vi for redde? Bryr vi oss ikke? Er vi for giddalause? Er det fordi vi tenker at vi som enkelt individer ikke har noe makt til å gjøre noe med det uansett?

Vel. Jeg gidder ikke å sitte på sidelinjen hvis mine ord faktisk kan bety noe for noen. Så lenge mine ord kan gi trøst, lettelse, latter, glede eller debatt, så vil jeg fortsette å skrive – ikke hver eneste dag – men med jevne mellomrom.

Og i disse jevne mellomrommene vil jeg fortsette å skrive om følelser, nedturer og oppturer. Vekt, flesk på magen, flesk på tissen, kropsspress, kvinnediskriminering, selvfølsele, både som kvinne, jente, dame, kjæreste, samboer og mamma. Jeg vil skrive om flauser, mensen utflod og diaré. Om kroppen, om kvinnekroppen – hvordan den blir sett på, sett ned på og oppfattet.  

Jeg vil selvfølgelig også skrive masse om graviditeten, fødsel, husprosjektetet vårt ( som nå snart er ferdig!!!) tiden etter fødsel og UNDER fødsel!  I tillegg blir det garantert et nytt ned i vekt prosjekt / komme i form etter fødsel prosjekt 😀

 

Enn så lenge – hei og hopp – jeg trenger en utflodpropp!

 

2 kommentarer
    1. jeg har hvert på let etter blogger å lese, og var så heldig å komme over din 🙂 jippi meg !
      kunne faktisk ikke hvert mer enig med meningen din rundt blogging.. har selv hatt en del blogger, som fortsatt liigger på nett, som liksom er mine slags dagbøker, hvor jeg kan gå tilbake å se.. den gang brydde jeg meg ikke om seer tall, eller kommentarer , men koste meg med min egen hverdag i en blogg ! jeg fikk faste lesere og vi ble “nett venner” jeg savner den tiden der !
      nå er det mer sånn, “hei, så fin blogg du har, ta gjerne en titt innom min” bla bla bla om en først får en kommentar.. men selvfølgeig også noen koslige også med mening.. nå startet jeg min nye opp bare får noen få uker siden.. så vi får se hvordan det går 🙂
      ønsker deg og dine og den lille søte i magen en fin dag og en fin helg =)
      klem linda marie

    2. detkanfortgaagreit: Åh, så koselig kommentar Linda Marie 🙂 Tusen hjertelig takk! <3 Ja blogging går litt i bølgedager når det ikke er ens levebrød. I noen perioder er man flink og skriver mye - følger opp og svarer kommentarer. Andre ganger er bloggen siste prioritering - det handler om å finne en balanse man er fornøyd med 🙂 Lykke til med ny blogg - skal jommen meg ta en titt 😉 Klem Iselin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg