Navnet på lillesøster er bestemt !

bildet er hentet fra forskning.no

Vi har bestemt navn! – det er ihvertfall det mest politisk korrekte å si, Men vi vet jo sannheten – den kommende mamma har som regel alltid en ekstra finger eller to med i spillet når det gjelder navnvalg. 

Det er ingen hemmelighet at både Tom og jeg syntes det hadde vært stas med en gutt – selvom DET er politisk ukorrekt å si. Sånt sier man bare ikke. Men jo – slik er det og det tror jeg det er flere som er eing i. Nå er vi selvfølgelig utrolig glade for at det er ei lillesøster i magen – og kunne ikke tenke oss noe annet <3

Jeg hadde ikke et eneste guttenavn i hodet i tiden før ultralyd – man blir vel kanskje litt lite kreativ på guttefronten når man har vært jente-mamma i over 4 år. Men jentenavn – der har jeg hatt en klar favoritt lenge! Dette navnet blir brukt som guttenavn i noen land og jentenavn i andre – men hvor mange navn blir vel ikke det ? Andrea, Louis og Michelle er noen eksempler.

Uansett; navnet til lillesøster er nøye gjennomtenkt og jeg elsker det. Tom på sin side var ikke like begeistret. Han er kanskje som mannfolk flest – har en mening – men det er egentlig ikke så nøye. For min del er det viktig at han også synes navnet er fint – det er tross alt barnet hans. Jeg hadde jo satt meg totalt på bakbeina om han hadde kommet med et navn jeg rett og slett ikke kunne fordra – eller bare ikke syntes var fint. 

Men jeg har ikke mast noe på ham rundt dette navnet – Ikke noe voldsomt ihvertfall – jeg har bare latt han sakte men sikkert venne seg til det -latt han få sutta litt på karamellen liksom. Ingelin er fornøyd valget hun også – selvom hun helst ville ha navn som Malene, India eller Tindre <3 😀

Men nok prat RUNDT navnet…Vår kjære og allerede høyt elskede lillesøster skal hete:

 

 

 

Vi gleder oss til å møte deg i januar lille Iben-skatten vår. 

Klem fra storesøster Ingelin, mamma og pappa <3

 

7 kommentarer
    1. Verdens fineste navn! Vi har Iben på 3 mnd, og storesøster chantelle på 3,5år. Har du merket noe motstand på navnet ? Har fått høre fra noen,når jeg har sagt navnet. -jammen , det er jo ett guttenavn ! Sier som deg, er guttenavn i f.eks Tyskland ,men i Danmark er det jente navn. Er rundt 14-1500 i Norge som heter Iben 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg