Hvem er synderen??

Jeg ligger i skrivende stund i “giv akt” i senga. Under meg ligger en borg av puter i ryggen.

Jeg elsker å være gravid når kvalmen og oppkasten har gitt seg, men nå kan en minste bevegelse få fatale følger.

Jeg ante fred og ingen fare der jeg stod og lagde middagsmat. Kjøttkaker i brun saus, potetmos og tyttebærsyltetøy. En rimelig frekk kombo på en god dag. Vi spiste som aldri før. Ingelin elsket det. Ikke noe fancy – bare enkelt og greit. Perfekt!

Det skulle gå nøyaktig 10 minutter før magen min reagerte. Den klikka. Det vrengte seg innvendig! Kramper og svettetokter reiv i meg mens barneTV jomet i bakgrunnen. Det ble for mye for en stakkars gravid kropp.

Noe så simpelt som kjøttkaker og potetmos ble for mye!!!

Problemet når du spiser noe kroppen vil kvitte seg med én gang – er jo at det liksom ligger bakerst i køen på alt som skal ut.

Disse kjøttkakene skulle jo egentlig etter retten- ikke melde sin ankomst før i morgen. Men ikke disse nei. De skulle ut samme dag – egentlig helst i går når jeg tenker på magesmertene som oppstod. 

En av disse er synderen!

Det blir derfor et maraton uten like på toalettet. Først skal alt som har stått i kø i den åtte meter lange tarmen ut – og etter intervaller med magekramper – svetting – kvalme og brekninger melder synderen endelig sin ankomst. Jeg er totalt utslitt! Er dette måten kroppen min forbereder seg til fødselen på? For sist fikk jeg ikke ut et eneste sesamfrø uten å presse på meg sprengte blodkar i øyet. Jeg vet ikke hva som er værst. 

Akkurat nå føler jeg meg bare hul! Hadde det ikke vært for Iben i magen hadde jeg følt meg helt tom. 

Så status på gravidtet er som følger:

 – Gravid i uke 21+5

 – Intoleranse mot alt mellom himmel og jord – men varierer fra dag til dag. Kjøttkaker kan en dag være mitt levebrød – en annen dag min død.

 – Halsbrann – Hei og velkommen igjen – det blir stas å ha deg i halsen de neste fire månedene.

 – Bekkenproblemer

 – Vekt: 70,9 kg. Jeg har altså gått opp 6,7 på 5 måneder. Sikkert gått ned 3 kilo bare i dag, men det er stabilisert innen to dager. 

 – Våken fra 1-3 timer hver natt – tisser 1 gang pr natt. 

 – I høyeste grad i “bygge rede” modus.

 – Lykkelig <3

 – Mass bevegelse i magen – som nå også tydelig og klart kjennes utenpå <3

 

Jeg later som jeg hele tiden føler meg sånn ….
Men har jo egentlig vært sånn i hele dag..

Jeg legger nå min data i rolige bevegelser fra meg og kniper for harde livet. 

GOD NATT! 

 

3 kommentarer
    1. Haha, måtte le når jeg så bildene av deg til sammenlikning – reality VS hva vi føler vi må vise utad. Er 27+3 i dag og vasser i godbukser og hår til alle kanter så fort jeg er hjemme. Skal jeg ut har jeg kanskje ork nok til å ta på meg en gravid-jeans og sette opp håret. Hva går vi ikke gjennom fpr å få møte den lille? Håper kvalmen din gir seg snart. Jeg var kvalm til uke ca uke 24-25 og det er ikke kult… God bedring, ønsker deg en flott graviditet 😀

    2. Cathrine: hehe, ja virkeligheten er ikke bare fantastisk. Men herlighet så verdt det – det er til slutt! Du har jo absolutt ikke lenge igjen! Lykke til du også, nyt så godt du kan og lykke til med innspurten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg