Viken Fiber – Et sleipere firma skal du lete lenge etter!

Kjære Viken Fiber. Dette innlegget er til dere.

Vi ble kontaktet av en av deres selgere i sommer. Hyggelig var det – og nødvendig – for vi ønsker jo gjerne å få internett og TV på plass når vi er flyttet inn i huset vi har totaltrenovert i over ett år nå. Altibox blir bra tenkte vi.

I kontrakten ( punkt 6.1, 6.2 og 6.3 ) står det at dere har 9 måneder å levere tjenesten på. 9 måneder!!!  

Enhver fornuftig person skjønner at man ikke kan vente i 9 måneder på et slik produkt. Da dette blir et nytt hus som ikke har hatt bredbåndtilknytning tidligere  og vi derfor må  risikierer å vente i 9 måneder før vi i det hele tatt får noe.VI har jo ingen annen leverandør som vi pr dags dato bruker.

Min samboer sier at dette ikke lønner seg for vår del – hvorpå deres selger kan garantere at graving vil skje etter sommeren. Vi vil altså ha alt på plass innen vi flytter inn. I god trod om at dette faktisk er sant – skriver min samboer under på kontrakten. Dette blir gjort i juni 2016.

Sommeren går og sommeren forsvinner – høsten kommer – vi har fortsatt ikke hørt noe fra dere – hvilket står i deres VIKTIG INFORMASJONSBREV at dere skal. Dere skal kontakte oss – jeg tolker det som – holde oss oppdatert. ( Ja jeg vet – hva jeg TOLKER er ikke relevant – men når dere har 9 mnd med leveringstid så forventer jeg faktisk at dere holder oss oppdatert! )

Vi blir hverken kontaktet eller oppdatert – det er da gått rundt 4 måneder. Jeg ringer for å sjekke status. Dere lover at dere skal sjekke opp i dette. Vi legger på. Senere får vi en melding på telefon hvor dere skriver at dere ikke kan si oss når graving og oppkobling vil skje. Det er ikke nok salg i området og det vil ikke være lønnsomt for dere å begynne å grave før dere får inn flere salg i nabolaget. 

Vi ringer igjen og spør hvordan vi skal forholde oss til dette. Vi kan jo ikke sitte å vente på at selgerne deres får inn salg.Vi ønsker at ting skal være på plass innen en måned slik deres selger lovte oss. Naive som vi var. 

Vi ringer så igjen for å forhøre oss om hevelse av kontrakten ( punkt 20.1, 20.2 og 20.3 ). Dere har ikke levert tjenesten eller varen vi har etterspurt og dere kan heller ikke gi oss noe tidspunkt på når det kommer til å skje eller om det i det hele tatt kommer til å skje!!!! Kvinnen i andre enden sier at vi kan benytte oss av angrerettskjemaet og sender oss et ferdig utfylt skjema som vi kun skal skrive under på. De har ikke holdt sin del av avtalen – så det skal gå i orden. VI sender inn angrerettskjemaet og noen dager senere får vi varsel fra dere!

Varsel om brudd på avtalen. Vi må betale et bruddgebyr på kr 4500,-!!!!!!

Er dere faens morsomme??!!!!

Vi ringer dere igjen og det blir sagt at dere skal kikke på saken vår. Hittil har vi enda ikke fått noe svar fra dere. 

En kontrakt er en kontrakt – jeg skjønner det og vi burde ALDRI har skrevet under en kontrakt med et firma som driver en, hva skal jeg kalle det? mafiavirksomhet!! For en elendig kundservice ! Jeg har ikke vært borti makan!!!

Vi ønsket å bruke dere! Men vi kan ikke vente i 9 måneder – uten garanti for at det i det hele tatt kommer til å skje noe!!! Og så må vi betale et bruddgebyr på kr 4500 ,- for en vare og en tjeneste vi aldri har mottatt??? En vare og en tjeneste dere ikke kan garantere at vi hele tatt vil få??

Dette er jo helt på styr!!!

Men dere har selvfølgelig kontrakten og loven i deres hule hånd. En kontrakt som det lukter råtten pung av!!!Og selgere som gjør alt for å få provisjonen sin. Og visst kan dere drive på slik – for dere har jo så mange kunder – hva gjør vel et par misfornøyde her og der. Misfornøyde kunder som dere fader ikke bør få kalle kunder engang – for vi har ikke fått noen ting av dere!!!!

Denne bør dere vaske kontrakten deres med!! Bildet er hentet fra nett

Nei VIKEN FIBER – Dere skuffer på høyt nivå – og hadde dere vært lure – så hadde dere latt oss oppheve avtalen – slik at vi trygt kunne valgt en annen leverenadør – som Telenor feks – som kan gi oss dato på når ting vil skje. SÅ – når dere endelig var klare kunne vi byttet over til dere. Men jeg kan love dere at vi aldri kommer til å bruke dere noen gang – slik situasjonen er nå. Og jeg vil advare andre til å skrive under på sinnsyke kontrakter fra dere og stole på sleipe selgere!

MVH

Misfornøyd et eller annet – men langt ifra kunde!

 

3 kommentarer
    1. Åååå Viken fiber er noe skikkelig DRITT, vi har hatt trøbbel med de vi også! Kommer til å bytte når bindingen går ut, nettet er sykt tregt og TV-signalene er hakkete og dårlig 😡 De lover gull og grønne skoger, men det er bare tull alt sammen! Like greit å gå for noen andre👍🏻
      Ha en super søndag 🍁🍂☀️😊

    2. Christina fossnes: Jeg har hørt flere si det . Så får håpe dette går i orden. Kan jo ikke sitte uten nett og TV og VENTE i 9 mnd på hva som skal skje :/ God helg til deg <3 #bedremedsentsvarennaldri ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg