slimpropp – fødeklar og bilder fra 2 etasje <3

Altså: Jeg er så tung om dagen. Jeg kan ikke fatte at jeg veide dette FØR jeg ble gravid sist!! Men det er jo veldig annerledes med kun flesk og fett kontra en tre kilos baby i magen. Jeg sliter virkelig med å rulle meg ut av sengen om morningen. Og snuoperasjonene som finner sted annenhver time gjennom natta er jo noen helt sinnsyke kapitler for seg selv! Jeg kan virkelig ikke huske at jeg var så tung og sliten sist. 

Foto: Alessandra Langum

Maseriene jobber på – spesielt når jeg anstrenger meg mye,gjør mye husarbeid eller rett og slett ikke sitter stille. Litt av slimproppen er gått. Ikke mye, bare en beskjeden liten frekkas. Eller jeg tror ihvertfall det er det – det må være det – den var på størrelse med en lillefingernegl og så ut som en glassmanet,  Så jeg regner med at resten kommer ila noen dager. Dette er isåfall helt nytt for meg – for med Ingelin våknet jeg bare en morgen av at vannet gikk i senga. Pang – fødsel i gang  – 16 dager før termin – uten noen smerter, stikkinger eller typiske kjennetegn i forkant. Ingen geléfest i trusa. Så det at kroppen min denne gangen tydelig gir beskjed om at den forbereder seg – er både fascinerende og skummelt.

Nyttårsaften i år blir derfor tilbragt rolig hos svigers. Tom jobber døgn hele denne helgen – så han ser jeg ikke før mandag kveld. Jeg orker ikke dra langt avgårde med Ingelin og jeg ønsker å sove i egen seng og nære fødebagen i tilfelle 😀 Den er forøvrig ikke heeeelt ferdigpakket – men skulle jeg mangle noe – får Tom skaffe det ;D  Hvis noen forøvrig har noen tips til “must have’s” i denne bagen tar jeg gladelig imot tips. Jeg kjenner jeg ikke gir det like mye tanke som sist gang 😉

 

Når det er sagt, så tenkte jeg at jeg skulle vise dere 2 etg av huset! 😀 Jeg har igjen ikke dandert putene og lagt sjela mi i bildene, men man ser ihvertfall tydelig forbedringer på før -og etterbildene 🙂 Huset er nå levbart. Vi skal bygge terasse, garasje og ordne hele uteområdet til våren og innvendig er det fortsatt mye småtterier. Men musene er borte  og huset fungerer på alle områder <3 Velkommen opp trappa i Frydenlundhaven <3

FØR – trappa var lukket igjen med vegg og dør

 

UNDER – Vegg – panel og dør blir fjernet ( Bak panelet dukket forøvrig den gamle kjøkkeninngangen opp )

 

ETTER – jada bilder og speil skal henges opp 😉 Men vi har trapp!! og barnevogn 😉

 

Merker etter den gamle trappa må beises bort og ny gips må på plass ved døra..
FØR

 

ETTER


 

FØR

 

FØR

 

UNDERVEIS

 

ETTER – veggene er egentlig mer grå, men kommer litt dårlig frem på bildet

 

ETTER – litt elektroarbeid bak TV osv – ellers tipp topp 😉
FØR

 

UNDERVEIS

 

ETTER

 

ETTER

 

Her står Ingelin på vårt kommende soverom – plankehaugen til høyre ligger der hvor en liten mini walk-in closet nå finnes 🙂


 

På hver side av denne pipa er det blitt to rom. Til venstre Ingelin sitt, til høyre et bad

 

Ingellin sitt rom / bad. Før veggen ble satt opp. Det så så trangt ut – men herre for en god plass det er blitt..

Ingelin sitt rom

 

 

Dette ble etterhvert Iben sitt rom

 

Iben sitt rom til venstre – vårt soverom til høyre
ETTER

 

Vugga skal jo inn til oss – men den står så fint her så lenge 😉

Ja, badet oppe har jeg ikke ryddda, så det ble nesten ingen bilder – men dere ser sånn ca hvordan det er blitt og blir..



Jeg skal dele litt finere bilder av badet oppe etterhvert, men jeg orket rett og slett ikke gjøre det i stand ;D

Nå ligger jeg på alle fire i senga med en haug av puter under meg – det verker i korsrygg og stikker i tissen og hver gang Iben gjør en bevegelse iler smertene gjennom hele ryggen. Jeg gir meg derfor nå – jeg må puste – haha, men som dere ser er vi ihvertfall i hus <3

Det mangler selvfølgelig en hel del – ikke bare lister her og litt sparkel og maling der, men også gardiner, planter, kroker til å henge håndkleder på, lys, bilder på veggene, hyller, speil – you name it – men nå er det først og fremst ruginga som gjelder – resten får falle plass etterhvert 🙂

 

Jeg ønsker dere alle med dette en fantastisk feiring i morgen – enten det blir med smell og kalas eller bare i pysj og tøfler – med mange mennesker eller alene <3 

De aller beste ønsker for året som kommer! <3

Kanskje blir neste oppdatering fra meg – fra fødestua 😀 

 

Lots of love – Iselin <3

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg