status høygravid!

Innlegget inneholder spons

 

Det er egentlig ingenting mer nytt fra denne fronten. Jeg tenkte bare å oppdatere dere litt på høygravidstatusen nå som jeg for første gang på over to uker ligger i senga uten maserier og stønning.

Jula er pakket bort, nesten alle julekakene er spist opp og resten kastet. Jeg er i full beredskap! “Bygge rede” syndromet har for alvor meldt sin anmarsj. Ikke har jeg bare handlet som en idiot – jeg spinner rundt som en forvillet ilder og finner nye ting å ta tak i hele tiden.

Jeg er jo egentlig dødsliten. Jeg er så lei denne magen, lei av å ikke kunne bevege meg slik jeg vil. Likevel har jeg de siste dagene hatt et indre driv.

Jeg lengter etter å få treffe lillesøster og se Ingelin sin reaksjon. Lengter etter å ha henne her hos oss – lille lillesøster – føle oss komplette –  som familie <3 Men i går – da det stod på som verst – tenkte jeg ” IKKE NÅ! Jeg har jo ikke fått byttet den ene lampa som ikke fungerer!”

Jeg er liksom i en typ ” ALT skal være på plass før fødsel modus”. Jeg var der at jeg planla at JEG tok med fødebag og div – Tom, han ringer barnevakt og TAR MED DEN LAMPA! IKKE GLEM LAMPA!

Det ble jo ikke fødsel i går – så jeg fikk byttet denne berømte lampa i dag. Hallelujah!! 😀 Jeg fikk handlet inn siste småtterier til stua – til og med en blomst! Jeg dro på fyllinga med et lite søppel-lass og fikk vasket bilen. TIng er nå på stell!

Kveldene har bydd på deilige maserier hver eneste kveld i over to uker  – samt en sår hals som aldri vil gå over.  Jeg har trodd at fødselen har startet hver kveld nå, men så har det gitt seg og jeg sover nesten natten gjennom uten de altfor store plagene/smertene. I dag er det derimot roligere i magen. Murringene ,smertene og maseriene har latt vente på seg. Det er så deilig!!!

Jeg er i dag nøyaktig 38+1 uker på vei. Jeg er altså i 39’ende uke og det var på denne dagen jeg fødte Ingelin – så jeg er klar for at alt kan skje når som helst nå. Jeg var hos jordmor i går og alt ser fint ut. Pulsen er sterk og fin, hun ligger med hodet ned og nesten festet. Slimproppen er gått – modningsriene jobber på – blodtrykket mitt var fint og urinen var fin – og  nå som lampa er på plass – bilen er vasket og fødebagene pakket – kan jeg endelig senke skuldrene og bare vente 🙂


Her er noe av det som ligger pakket og klart i bagen til Iben <3 Lillelam fra topp til tå <3 I råsa – sponset av Lille Skatt i Drammen <3 Når vesla kommer ut skal dere få se resten av herlighetene jeg har fra denne nydelige butikken <3
 

Vogna er også klar og jeg har selvfølgelig gått for min desidert største favoritt: Emmaljunga! Disse vognene er store, romslige og robuste og det er god plass til barnet helt frem til sportsdelen skal benyttes. Forrige gang hadde jeg vognen i kremfarget skinn og hvite jul – en elegant og jålete vogn. Denne gangen har jeg valgt en litt annen modell. Med et splitter nytt understell som tåler litt røffere terreng og en vogn som som generelt ser litt røffere ut. Fargen er Black Lounge – men fremstår heller som en deilig gråfarge og med de brune skinndetaljene bare elsker jeg denne vognen – som jeg har kjøpt hos Gerd.T.Martinsen i Drammen. <3

Ellers går jeg nå bare og tripper – venter på at det skal skje – gruer meg – gleder meg. Gleder og gruer meg til selve fødselen og gleder og gruer meg til hvordan hverdagen med to barn vil bli. Men en ting er i hvert fall sikkert: Vi er klare Iben – Mamma, pappa og storesøster lengter etter å få møte deg <3

 

4 kommentarer
    1. Det er så koselig å følge deg! Jeg er forholdsvis ny leser, og kikker innom daglig for å se om det har skjedd noe.. Ligger noen uker bak deg og din termin, så jeg håper jeg rekker å lese om din fødselshistorie før jeg skal gjennom min egen…:/
      Elsker at du skriver så åpent og ærlig og rett frem. Stå på videre og lykke til med dagene fremover, vips så er lille her!:)
      C

    2. C: Åh så hyggelig tilbakemelding!! <3 Gratulerer så mye med graviditet! Da er det ikke lenge igjen på deg heller 😉 Fødselshistorie ( OG BILDER!! hehe) kommer så fort jeg har landa og kommet meg hjem med vesla <3 Kanskje rekker du å lese før det er din tur. Men da blir det på eget ansvar, hehe. Jeg kan jo ikke garantere at det blir en dans på roser 😀 Uansett: Lykke til med dagene fremover og med innspurten <3 Og takk for at du leser bloggen og tar deg tid til å kommentere. Det betyr mye <3

      Klem iselin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg