Verdens fineste gave og sliten HENGEMAGE!!!!!

Det er ikke til å legge under en stol at jeg igjen kommer til å blogge om kropp fremover.

Det faller meg naturlig når kroppen min igjen har gått gjennom store forandringer.

To år etter svangerskapet med Ingelin – tok jeg et skikkelig tak og gikk ned nesten 20 kg!

Jeg har aldri følt meg bedre. Både fysisk og psykisk! Jeg hadde masse energi, orket mye mer, var mindre syk og hadde et fantastisk avføringsmønster. Ja du leste riktig. AVFØRINGSMØNSTER! Jeg vet ikke engang om det er et ord – men det ble det nå.

For det å slippe luft og oppblåst mage eller ikke være på et dobesøk på flere dager grunnet forstoppelse er i seg selv en meget god grunn til å endre livsstil. Dette igjen gjorde meg, bokstavelig talt , lettere til sinns. Psyken min ble sterkere og jeg var rett og slett veldig lykkelig. Jeg ble mer tålmodig og mer tolerant. Happy wife – happy life. Eller: Glad mamma – glade barn. <3

 

Så ble jeg gravid igjen – denne gangen med et bedre utgangspunkt – men jeg ville løyet om jeg fortalte at vektoppgangen denne gangen utelukkende skyldtes svangerskapet. Å nei du! Jeg har spist! Jeg har spist alt jeg har hatt lyst på! og treningen – den har uteblitt. 


 

Nå som lille Iben endelig er her –  har vekta sakte men sikkert gått litt ned igjen. Jeg har ca 10 kg ned til vekten før graviditet –  og kroppen bærer preg av svangerskap og en usunn livsstil.

Verdens fineste gave: Lille Iben min. Foto: Alessandra Langum

 

Men nå blir det andre boller. Noen stiller seg kritisk til at jeg skal ta grep kun 7 uker etter fødsel. Skal jeg ikke slappe av litt liksom? Nyte barseltiden og bare ta ting helt med ro? Joda – jeg skal nyte – jeg skal ta ting i mitt tempo. Men jeg har absolutt ikke en kropp som skrumper inn under amming. Langt derifra!! Kroppen min niholder på hvert eneste gram og er tilsynelatende ti ganger mer sulten enn vanlig. Jeg tenker på mat hele tiden!!

Jeg klarer ikke nyte barseltiden hvis jeg ikke er lykkelig. Og jeg – jeg fortjener faktisk å være lykkelig!!!! Og alt sitter i hodet!!

Jeg kan se meg i speilet eller titte på vekta og være strålende fornøyd med det jeg ser fordi jeg vet at jeg har spist riktig og trent dagen før.

Har jeg derimot ikke trent og spist mye usunt vil jeg blir trist av det jeg ser – selvom synet er akkurat det samme som over. 

Jeg fortjener å føle meg bra – og da må jeg gjøre det jeg kan for å oppnå nettopp dette. 

 

Så hva skal jeg? Jo – jeg skal begynne hos Olympus Trening igjen!! jeg har jo begynt å endre kosthold – tenke på hva jeg putter i munnen og ta sunne valg. Jeg har falt for fristelsen et par ganger – men nå som jeg skal begynne med en personlig trener igjen – blir det andre saker. Da har jeg en som følger med og oppmuntrer –  og jeg vet at jeg vil bevise ham at jeg klarer dette!!

På mandag braker det løs! Med den Islandske maskinen – Trausti!!! Jeg har aldri møtt han før  –  men jeg gleder meg masse!! Ting vil jo være litt annerledes denne gangen – siden det ikke er lenge siden fødsel og det faktum at jeg ammer og er mye mer sliten enn hva jeg var sist. Men nå skal jeg ihvertfall sette igang igjen. Jeg er superklar og jeg er klar for å dele denne reisen med dere! 

Den Islandske Maskin! Vet han hva han går til ved å godta meg som kunde? 😀

Avslutningsvis vil jeg legge ved noen bilder av status kropp pr 03.03.2017. For ser dere meg med klær vil dere si: slapp av Iselin – du er jo så flott! 

Vel – ja det er mye man kan gjøre med sminke og riktige klær Men jeg vil FØLE meg flott – både med og uten klær.

Jeg skal ikke ha sixpack og mellomrom mellom lårene, jeg skal ikke trene hver bidige dag og drikke avskyelige smoothier. Tallet på vekta skal ikke bestemme. Jeg skal FØLE meg flott i harmoni med en hverdag som nybakt tobarnsmor. <3


 

Må bare skryte av de fineste gummistøvlene og cardiganen jeg har kjøpt hos Mae Vie i Drammen <3 <3 <3

Jeg kan altså føle meg fin akkuart nå. Når jeg har fått på meg litt sminke og kledd på meg noen fine klær. Men det som skjuler seg under fortjener også å føle seg bra..

 

Jeg kunne løyet og lagt ut et bilde av meg selv i strømpebukse med #6weekspostpartum . Ser jo rimelig fin ut. ikke mye som egentlig minner om en kropp som akkurat har født. Folk ville garantert lagt igjen kommentarer om at jeg ser fin og slank ut….Men slapp helt av….
mammakroppen lever i beste velgående!

 

Akkurat ja..Jeg har tidligere skrevet om hengepupper – men hengemage? Hva tar du meg for?? Den skulle bare komme denne gangen den da liksom. javel.
rumpe
stumpen

Wish me luck! Nü kör vi!

Over og ut – snørrklut!

11 kommentarer

Siste innlegg