Trausti my man!

Innlegget er sponset.

 

Trausti Traustason! Min personlige trener! 

Hva skal jeg si? 

Uten ham hadde jeg aldri kommet igang med treningen igjen. Jeg mener det – virkelig! 

Jeg vet jo hva som skal til – jeg har gjort det før. Jeg kunne bare ha “slappet av” noen måneder til før jeg tok i et tak. Noen måneder –  pluss noen måneder til som plutselig er blitt til år. Jeg kjenner meg selv. Jeg tar meg ikke selv i nakkeskinnet før det egentlig er for sent. Før jeg virkelig har nådd bånnen av selvfølelse og forakt. 

Nei, jeg var lur denne gangen. Ba om hjelp FØR den tid. Trodde jeg skulle klare det alene. Men det gjør jeg ikke. Ikke når jeg skal komme i gang. Da trenger jeg hjelp. Skikkelig starthjelp. 

 

Jeg skal ikke lyve, denne gangen var det tøft. Skikkelig tøft! Tøffere enn forrige gang – selvom utgangspunket da – nesten var 10 kilo tyngre enn nå.

Mammakroppen er en seig nøtt. 

Derfor kan jeg ikke annet enn å hylle Trausti. En ung mann som definitvt ikke vet hvordan det er å gå gravid eller å føde. Dette er ingen kontaktannonse, men han har heller ei en fru som har gått – eller går gravid – han har forøvrig ingen fru ;D

I tillegg til å være en fantastisk trener er han også en fantastisk barnevakt 😀 <3

Men – han vet mye om kropp – han er dyktig. Men hvordan i alle dager skal han vite hva en nybakt mammakropp tåler når jeg ikke vet det selv engang? 

Sammen har vi begått oss ut på en reise på ukjent farvann. Og selvom jeg har hatt lyst til å gi full gass fra start kunne vi ikke tillate det. Kroppen ville nok ha klart det der og da, men ettervirkningene ville ikke vært heldige. 

Vi har prøvd og vi har måttet finne andre løsninger da kroppen har gitt tydelig beskjed. 

Vi har startet utrolig forsiktig. Lette øvelser – ingen belastning. Flaks for meg var det også at Susanne Marcussen startet “mammatrening” på samme tidspunkt. Slik har jeg både kunne utfordre meg selv med Trausti i et rolig tempo i takt med mer fokusert trening på en kropp som nettopp har født. 

Olympus Trening har derfor gitt meg i pose og sekk og jeg kunne ikke vært mer takknemlig <3

Jeg har nå holdt på i overkant av 9 uker. Ni seige og tøffe uker. Det har vært utrolig vanskelig å holde et sunt kosthold. Jeg har hatt et søtsug og en matlyst av de sjeldne. Det er jo ikke annet å forvente av en ammende kropp. Jeg har sprukket et par ganger – men hentet meg inn igjen. Kiloene har klamret seg fast og jeg har egentlig ikke helt sett den store forandringen.

Jeg har merket forandringene – at jeg er blitt sterkere og kroppen tåler mer, jeg har mindre vondt og føler meg lykkeligere. Jeg tar også på meg tøy jeg aldri ellers ville ha presset meg i – rett og slett fordi jeg føler meg sprek og flottere etter en treningsøkt.

Jeg har gitt alt jeg kan gi – og det skal jeg fortsette med.


 

Hadde det ikke vært for Trausti hadde jeg gitt opp for lengst. For det er utrolig demotiverende å føle at man gir alt og ofrer så mye – både på trening og med kosthold – uten å oppnå resultater. Men bodyscanningen lyver ikke. Hittil har jeg gått ned to kilo i fett og bygd 1 kilo med muskler . Ja det går tregt, men sånn er mammakroppen og det bør være greit etter en såpass stor påkjenning som det kroppen har vært igjennom. 

Etter denne avsløringen som svart på hvitt beviser det motsatte av det jeg ser i speilet – tok jeg på ny bilder. Og ja – resultatet ser dere her:

 

 

 

 

 

 

Det er blitt en forbedring synes dere ikke?

Nå er det bare å brette opp ermene og fortsette. Jeg er nå 100% tro mot kostholdet. Ingen sprekker. Ingen unnasluntring. Ingen unnskyldning. 

Så tusen takk Trausti, Susanne og Olympus Trening for at dere på ny lar meg lære min egen kropp å kjenne. For varmen, humoren, tålmodigheten og ikke minst støtten. Dere er unike!! <3

Har du lyst på en gratis bodyscanning og timer med Trausti? Sjekk ut min instagram nu! : iselinguttormsen

 

God helg! <3

2 kommentarer
    1. Oi, så du hadde lagt ut dette tidligere. Hvis det bare er kornprodukter en gang om dagen hva spiser du til frokost, lunsj, kveldsmat? Kjenner jeg trenger hjelp, da de fleste av mine måltider inneholder brød, knekkebrød eller speltlompe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg