Bursdagsfest og stresstest

Helgen er over og bursdagsfeiringen til Ingelin vel overstått.

Jeg kan ikke huske sist jeg følte meg så utbrent som etter denne dagen.

Jeg tøyser litt, men mener det også litt – sånn ca 100%!

Vi skulle jo gjøre det enkelt! Svigermor bakte kaker, jeg skulle kun bake muffins. Vi skulle ha det ute i utestua, så vi slapp alt gris inne. Vi skulle starte kl 1400 og ikke 1200 som egentlig planlagt  – slik ville vi ha goooood tid på morningen og ta alt i ro og mak.

CE-56GXBb3s
Det ,este er på plass kvelden før- Ballongene blåste vi opp selve dagen

 

Jeg skulle knipse fine bilder – så dere skulle få se det fine muffinsstativet jeg hadde laget med pynt og parasoller i alle regnbuens farger. Jeg skulle ta bilder av Ingelin dansende i såpebobler med sukker mellom tenna og gavedryss i bakgrunn. Vi hadde til og med leid inn tryllekunstner – som kunne trollbinde barna en rolig halvtime til førtifem minutter.

Jeg hadde planlagt så HARDT at vi skulle ta det helt piano denne dagen, så hardt at det endte i rene stressfesten med hetetokter og småløping dagen gjennom. 

Dette er de eneste bildene jeg har rukket å knipse gjennom hele dagen. Dette bildet i perfekt fokus er tatt ETTER alle var ferdige med å spise.

 

Tryllekunstneren hadde Tom booket inn til feil dag – sa han kom dessverre ikke. Kaninen i hatten, duene og pengene fløy derfor bokstavelig talt rett ut av vinduet! 

Klokka tikka fortere enn vanlig denne søndagen – for mens elektrikeren tok strømmen midt i muffinsbakingen, måtte Tom hjelpe til med å skru på boblebadet , Ingelin var ikke kledd på – og Iben skulle sove nap. Plutselig var klokken 1349 – Jeg stod fortsatt i trusa, Iben var plutselig våken og de første gjestene meldte sin ankomst.  

Alt var selvfølgelig gjort i stand, men likevel klarer vi alltid det magiske kunststykket å ikke være 100% klare når klokken er slagen!

Uansett. Barna kom og barna var fornøyde – 13 unger høye på sukker i 30 varmegrader – det sier seg selv. Vi gjorde ikke annet enn å fylle saft og smøre barna inn med solkrem de effektive men lange to timene festen varte.  Pølser gikk ned på høykant. Jeg mener virkelig på høykant. Brød og lomper ble tørt som flass før vi fikk snudd oss – så ungene heiv innpå! Vann og saft ble fylt opp. Isbiter – mer isbiter!! – barna bare MÅTTE ha isbiter og isbitmaskinen til kjøleskapet er ikke akkurat verdens raskeste i produksjon! Løping! Med Iben på armen. Spurting! over en altfor varm terrasse . Barna tar av seg sko , flis!! Ut med flis – på med sko! ALLE MÅ ha på seg sko!  

Konkurranse i hvem som klarer å overgå stemmen til den andre. Ingen hører. Noen ler, noen griner. Stillhet. Kaketid. Sang! Ingelin er lykkelig. 2 minutter med fråtsing  – før stolene er tomme og barna har løpt ut på plenen. SKO! Ta på dere SKO! 

Herlighet så glad jeg er for at jeg ikke brukte timevis på å lage -eller tusenvis av kroner på å kjøpe –  kaken Ingelin egentlig ville ha: Høy sjokoladekake med spiderman på den ene siden og alver på den andre. Det er jo ingen som i bunn og grunn bryr seg nevneverdig. Det er kult i 10 sekunder. Så spiser de og forlater åstedet fortere enn svint. 

Skattejakt med gåter for å finne godteposer. Fuck it! Godteriet kommer til å smelte, barna er i lek og ikke har jeg laget gåtene heller. Burdagen er over om ikke lenge – vi så og si pælma godteriposene etter barna ! 

Hvordan kunne to korte timer – som virket så utrolige lange og intense – plutselig være over ? 

Iben er full av smeltet sjokolade, 

Noen har hatt uhell på doen i andre etasje.

Vi er utslitte , Ingelin er lykkelig!

Nesten Ingen bilder tatt – likvel mange minner skapt. 

Perfekt avslutning på dagen for bursdagsbarnet <3

Gratulerer med din kommende 6 årsdag jenta mi – Du er den råeste ungen jeg vet om! <3 

7 kommentarer
    1. Så godt å høre det er flere som opplever de slik, alt er planlagt å alt ligg til rette for en bursdag uten stress.. meeen det blir jo ikke slik. 😱 Jeg har nettopp hatt bursdag her i huset jeg og, det ble altså så stress!

    2. Hvorfor fikk du den magefølelsen om at han var utro ? Da du sjekket tlf ? Ga han noe tegn på det? Er selv redd mannen Min skuler noe!:(

    3. Anonym: Hei <3 Han ga absolutt ingen tegn til det. Jeg fikk kun en sånn rar magefølelse av at jeg burde sjekke tlf hans...Han hadde ingenting imot at jeg sjekket tlf hans. Han trodde nok ikke at jeg skulle klare å finn noe.. Fant vel heller ingen direkte bevis, men ting som ga mistanke til noe mer og derfra bare rullet ballen videre..

    4. Off, ja det er noe jeg er livredd for! Er så utrolig redd samboeren Min skjuler noe. Alle sier liksom at du får en magefølelse om en er utro. Jeg har det hele tiden, men finner aldri noe..
      Hadde han forandret navn på henne på Snapchat da ? Lagret meldingene ? Trenger ikke svare om du ikke vil 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg