“Barn har ingenting på en blogg å gjøre!”

Hei.

Kom over denne ( Barn har ingenting på en blogg å gjøre! ) på bloggen til Martine Halvorsen.

Er ikke så relevant til denne saken.

Hva tenker du om dette?   

 

For å være helt ærlig så tenker jeg faktisk ikke så mye over den teksten. 

Jeg respekterer andres syn på ting og mammaen til Martine har rett i veldig mange punkter, samtidig tenker jeg at det ikke er til å legge under en stol at vi som samfunn har trådd inn i en ny tid.  Vi deler mer enn noensinne og jeg tenker at vi bør la folk få gjøre det de selv mener er greit.  Jeg tror aldri vi som samfunn vil slutte å dele noenting som helst på bakgrunn av enkeltmenneskets meninger.  Jeg respektere mennesker i begge endene av skalaen, de som synes det er forkastelig og de som synes det er helt greit. 

Jeg har også fått med meg Morten Hegseth sin slakt av kjendiskvinner som fyller hver krok av sine sosiale medier med babyspons. Og jeg er så enig , så enig. Ikke fordi jeg bryr meg noe nevneverdig om det. Hvem hadde vel ikke sagt ja til å få en “gratis” vogn eller turtøy ?  Spesielt til barna  – for det koster å ha barn!! Men det er nettopp her jeg synes det blir litt for mye. For bloggere og personligheter på instagram er ofte med på å skape et totalt urealistisk bilde av hvordan det er å være forelder. Det er ikke vanlig å ha barnerom seende ut som en shoot fra et interiørblad. Barna behøver ikke allsakens duppeditter og dyre merker for å ha det godt.  Foreldre -og mødre spesielt- føler ofte et stort press på å ha alt klart og perfekt til fødsel, det perfekte hjem og de  nydelige barna i perfekte klær. 

Helt ærlig orker jeg ikke selv å kle opp barna mine som delikate ambassadører for barneklær. Det er kun en runde rundt matbordetet det, så har ketchupen satt flekker, makrellen er gnidd utover og kaviaren har satt lukta.  Samtidig setter jeg pris på alle gode tips som dukker opp på sosiale medier angående tøy som er bra og som jeg som mamma har bruk for til mine små.  Men det er også en tankevekker at kjente profiler som deler bilder av barna i en annen setting – for eksempel med arvetøy fra storebror, strikkejakke fra bestemor eller nydelige bilder i fjelleheimen.-  ikke får samme kritikk. Hvorfor ikke det ? Hva er liksom egentlig problemet her ? Er det det faktum at barna blir avbildet i sponsede innlegg eller er det bildedeling av barn generelt? 

 

Jeg tenker at vi som foreldre alltid vil gjøre det vi mener er best for barna våre, uansett.  Men det vil kanskje komme til et punkt hvor vi alle mulig innser at det vi gjorde den gang ikke var det lureste. Det kan være oppdragelse, levemåte, mat, kultur – you name it.  Det er veldig riktig av Morten Hegseth og sette problemstillingen frem i dagens lys, men jeg tenker også at vi må respektere at vi alle ser annerledes på ting.  Det finnes de ekstreme i begge ender av skalaen, jeg er litt mer for den gylne middelvei. 

Iselin <3

2 kommentarer
    1. Haha, det finnes ingen uttrykk som heter “legge under en stol”. Det heter “stikke under stol” (“stikke under en stol” er også feil).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg