Når sexlivet forsvinner

At sexlivet kan falme etter noen år på baken som par er ingen revolusjonerende nyhet. At dette livet tilsynelatende kan fordufte helt under småbarnsperioden, er heller ingen hemmelighet.  Vi snakker høylydt om at sex er viktig i et forhold , kommunikasjon er viktig! Likevel er prosentandelen for samlivsbrudd under småbarnslivet skyhøy.  Hvorfor går vi alle i samme “fella” – og hvorfor prater vi så lite om det ?

Under min forrige dag på snapkanalan “Jovialemammer” tok jeg opp temaet basert på egne erfaringer. Tilbakemeldingene har vært enorme og mange har spurt om jeg kunne dele alt på nytt.  Jeg har vurdet litt frem og tilbake , men her kommer den : snappene fra sexpraten på JovialeMammaer:

 

14 kommentarer
    1. Åååh nå ble eg glad! 😍Trenger å snakke med samboeren om akkurat det du sier, for det er så sant! ❤️ Hvordan kan han forvente att jeg får lyst av å se han ligge på sofaen på mobilen hele tiden?! Mens jeg springer rundt etter barn og prøver tappert å gjøre husarbeid innimellom!! Det har resultert i att jeg har overhodet ikke lyst, og å gjøre det bare fordi han har lyst, det orker jeg ikke lenger.. For da føler eg meg brukt, og det er ingen god følelse😟Han blir kanskje litt gladere dagen etter, og vil dessverre ha mer…mens han ligger der på sofaen på mobilen,liksom🤦‍♀️så det er på tide med en prat! Nå skal eg se filmen igjen å skrive ned noen stikkord ☺️😉Så tusen takk igjen for att du la den ut her!!! ❤️ ❤️ ❤️

    2. Hei!
      Ser du studerer sexolog, og lurer på hvilke karakterer osv man må ha for å komme inn evt?
      Kunne du laget et innlegg? Eller kan jeg ta kontakt via insta med spørsmål?😃
      Tusen takk for svar!!! (Digger deg!!)
      Klem

      1. Hei jeg studerer ved sexologiskolen i Oslo. Ta kontakt med dem, så får du absolutt all informasjon du trenger og svar på spm du lurer på. De har også klasser i i Danmark, så noen ganger tar det litt tid før du får svar. Men du får det til slutt ☺️

    3. Dette er helt fantastisk formidlet og dritmodig og flott! JEG BLIR SÅ GLAD NÅR FOLK SKRIVER/SNAKKER OM DETTE! Selv kan jeg ikke relatere i det med å ha barn, men jeg tror dette er et tema folk kan kjenne seg igjen i uansett. Følelsen av at man er “den kjipe” i et parforhold som ikke (av ulike grunner) ønsker sex når den andre parten er kåt tror jeg vanvittig mange kan relatere til. Jeg tror også veldig mange kan kjenne seg igjen i at lysten reduseres når andre behov i forholdet ikke blir møtt.

      You fucking go girl! Dette trenger vi å prate om!

      (nå er jeg supersleip og sniker inn litt selvpromotering – men hvis du er interessert i å lese mer debatt rundt sex hadde jeg satt stor pris på om du sjekka ut bloggen min. Det du snakker om i innlegget er et av temaene jeg også er svært opptatt av og gleder meg til å skrive om). Ha en super kveld!

      (www.sukkerpike.com)

    4. Ser du snakker om Ørjan B på Instagram i kveld. Der sier du at saken er langt fra unik og at det er mange som han. Hva tenker du om at du selv er sammen med en slik slibrig fyr? Som snakker seksualisert 24/7 og flørter heftig med andre enn dama si?

      1. I og med at jeg hverken får mail fra deg, at du ikke sender meg direkte melding på insta når du ser story eller forteller noe annet. Så tolker jeg det dithen at du muligens ikke ser forskjell på utroskap og trakassering. Men om du skulle vite noe så får du sende meg en meld. Ha en strålende dag 🙂 <3

    5. Utrolig flott at du tar opp ting som dette! Det er så utrolig viktig i et samfunn som stadig utvikler seg i retningen av «det perfekte».

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg