Verdens beste brokkolisalat

Herregud, dette blir et sånt skikkelig bloggete blogginnlegg, men jeg lovte jo at jeg skulle dele oppskriften på den fantastiske brokkolisalaten jeg har fått helt dilla på, så her er den:

 

BROKKOLISALAT.

Du trenger :

1 til 2 brokkoli

1 granateple

1 rødløk

1 mozzarella(ost)

Så mye tomater du vil

1 pakke bacon eller kyllingfilé.

1 pk. Hvitløksbaguetter.

 

Hvor mye av hver ingrediens bestemmer du helt selv, det avhenger jo av hvor mange som skal ha og hvor mange som spiser mye/lite.  Jeg har begynt å bruke mer kylling, da det metter mer. Da krydrer jeg det kun med hvitkøkssalt.

 

FREMGANGSMÅTE:

Skjær opp kyllingen eller kutt opp bacon og legg det i panna.

Del opp brokkoli og kok opp i en kjele.

Mens kjøttet steker og brokkolien koker,

Skjærer du opp tomater og mozzarella i skiver.  Samt tynne tynne rødløkskiver. Dette slenger du så i en stor bolle.

Rens granateple og samle alle kjerner i en skål.

Når kjøtt og brokkoli er ferdig blander du det med tomatene, rødløken og osten.

Strø granateple på toppen.

 

Ved siden av liker vi å ha Hvitløksbaguetter . Da setter du bare på stekeovnen helt i starten, slik at du rekker å få alt varmt samtidig.

 

Voila! Du kommer til å bli overrasket over hvor digg det er!!

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg